נתניהו: לפרק סוכות האבלים באום אל פחם. גולדין: לא לשחרר גופות המחבלים

ראש הממשלה הנחה על חיזוק משמעותי של סידורי הביטחון בדרכי הגישה להר הבית • בהתאם להערכת מצב שתתקיים ביום ראשון יפתח ההר באופן הדרגתי למתפללים ומבקרים • משפחת גולדין: "שחרור הגופות - פרס לחמאס"
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ז / 14.07.2017 16:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהרים (שישי)  הערכת מצב נוספת עם שרי הביטחון והביטחון פנים, הרמטכ”ל, המפכ”ל, ראש השב”כ ומתאם הפעולות בשטחים.

נתניהו הנחה לפרק את סוכות האבלים שהקימו משפחות  שלושת המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הירי, תושבי אום אל פחם, מאותה משפחה – מוחמד אחמד מוחמד ג’בארין, בן 29, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג’בארין, בן 19 ומוחמד אחמד מפדל ג’בארין, בן 19.

נתניהו גם הנחה על חיזוק משמעותי של סידורי הביטחון בדרכי הגישה להר הבית. עוד נמסר כי ראש הממשלה קיבל עדכון על פעולות החקירה עד כה במרחב הר הבית ובמקומות נוספים.

בדיון הוחלט להמשיך במהלך סוף השבוע את פעולות חקירת הפיגוע בהר הבית. עוד הוחלט שבהתאם להערכת מצב שתתקיים ביום ראשון יפתח ההר באופן הדרגתי למתפללים ומבקרים.

במקביל, משפחתו של סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס בעזה, קראת לממשלה שלא לשחרר את שלוש גופות המחבלים מאום אל פאחם.

“הארגון הראשון שמיהר להתפאר בפיגוע ובתוצאותיו החמורות הוא חמאס”, ציינה משפחת גולדין – והוסיפה: “למרות שמבצעי הפיגוע הם מחבלים עם תעודת זהות כחולה, על השרים בקבינט לשקול בכובד ראש את עניין שחרור גופותיהם מכיוון שמדובר בפרס לחמאס”.

לדבריהם “שחרור הגופות יתפרש על ידי פעילי חמאס בגדה ובעזה כעוד הוכחה לחוסר המדיניות הברורה של ישראל בעניין שחרור גופות של מחבלים”.

משפחת גולדין מבקשת לשלוח תנחומים למשפחותיהם של שני השוטרים אשר נרצחו בפיגוע.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בשעה 07:00 בבוקר נשמעו יריות בשטח הר הבית במתחם הסמוך לשער האריות. שלושה מחבלים שהיו בשטח ההר ביצעו ירי לעבר כוח משטרה – ונוטרלו.

אחד מהמחבלים שנמלט לכיוון רחבת המסגד ניסה להימלט לתוך המסגד ומשהמשיך להוות איום על הכוחות נורה ונוטרל. במהלך בדיקה שביצע חבלן משטרה על המחבל השלישי שנורה, הוא ניסה להתרומם אך נורה ונוטרל במיידי.

במקום נתפסו שני נשקים מסוג קרל גוסטב אקדח וסכינים.

במהלך הלחימה במחבלים, נפצעו באורח אנוש השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן. הם פונו לבית החולים הר הצופים בירושלים. שם נלחמו הרופאים על חייהם , אולם למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות