שני פצועים אנוש בפיגוע ירי בהר הבית; 3 מחבלים נורו וחוסלו

3 מחבלים פתחו בירי באזור שער האריות בעיר העתיקה לעבר שוטרים - ונמלטו לכיוון המסגד • בחילופי אש עם הכוחות בשטח - הם חוסלו • שני שוטרים שנפצעו אנוש, ושוטר שנפצע קל, פונו לבתי החולים • על גופות המחבלים נמצאו שני רובי קרל גוסטב ואקדח • סגר הוטל על העיר העתיקה
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ז / 14.07.2017 09:45

טרור בירושלים: שני שוטרים נפצעו הבוקר (שישי) באורח אנוש בפיגוע ירי בשער האריות בירושלים. שוטר נוסף נפצע באורח קל.

שני השוטרים שנפצעו אנושות פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נלחמים הרופאים על חייהם. השוטר שנפצע קל פונה לבית החולים שערי צדק, עם רסיסים בכפות הידיים ובצוואר.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה, כי שלושה מחבלים שהגיעו להר הבית הלכו לכיוון אחד השערים כשהם חמושים.

תוך כדי הבחינו בשוטרים, ירו לעברם ונמלטו לכיון המסגדים בשטח הר הבית.

התנהל מרדף אחריהם שבסופו שלושת המחבלים חוסלו על ידי השוטרים. על גופתם נתפסו שני רובי קרל גוסטב, אקדח ותעודות זהות כחולות. כעת מתבצעות בדיקות לבירור המקום ממנו הגיעו המחבלים. ככל הידוע הם לא התגוררו בירושלים והגיעו מיו”ש.

במהלך ניסיון ההימלטות, פגע מחבל בפרמדיק מד”א אהרון אדלר שהיה במקום ופצע אותו קל.

“נפצעתי ברגל ולא יכולתי להמשיך לזוז. הבנתי שיש לי תחושה באצבעות, אז המשכנו להעניק טיפול לנפגע והוצאנו אותו לפינוי”, סיפר בריאיון לאולפן וואלה. “יש לי חור ברגל, היה בה רסיס. הוצאתי אותו”.

בהוראת מפקד מחוז ירושלים נסגרו שערי הר הבית ושטח הר הבית פונה מאנשים.

זירת הפיגוע

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

פראמדיקים של מד”א ישראל ויינגרטן ואהרון אדלר סיפרו: “סמוך לשער האריות השוטרים הובילו אותנו לשלושה פצועים מירי, ראינו שלושה גברים בשנות ה- 30 כשהם מקבלים טיפול ראשוני מהשוטרים במקום הם סבלו מפצעי ירי, שניים מהם היו במצב קשה, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ולאחר דקות של טיפול בשטח העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו שפינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול.

“הפצוע השלישי היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, הוא סבל מפציעות נתזים בצוואר ובגפיים ולאחר טיפול רפואי ראשוני הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב.”

יחיאל שטרן חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: “כשהגעתי למקום סייעתי בפעולות ההחייאה על פצוע אנוש שכבר פונה לבית החולים. פצוע נוסף אף הוא ללא הכרה ומתנדבים נוספים של איחוד הצלה מבצעים בו כעת פעולות החייאה. כמו כן הענקנו טיפול לפצוע שלישי באורח קל עד בינוני מרסיס”.

פינוי גופות המחבלים • צילום: זק”א

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות