לפיד לחוץ: “גבאי הלך לשיח של שנאה, אבל לציבור נמאס מזה”

יו"ר יש עתיד התייחס בראיון שהעניק לחדשות 2 לסקרים: "היה לי יום לא טוב, זה לא משמח אף אחד. כולם הספידו אותנו. אצא מזה בעבודה קשה" • על ניסיון: "גבאי הוא סימפטי, אבל הוא לא יודע איך נראה קבינט" • על דת ומדינה: "אני לא רוצה לשסע את המדינה כדי להרוויח נקודות פוליטיות"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ז / 12.07.2017 21:22

ח”כ יאיר לפיד, העניק הערב (רביעי) ראיון לחדשות 2, במהלכו התייחס לפרשת הצוללות ולסקרים האחרונים  ואמר כי הוא אינו מוטרד מירידת כוחה של מפלגתו בסקרי הבחירות האחרונים, אל מול העלייה בכוחו של מנהיג העבודה החדש, אבי גבאי.

“היה לי יום לא טוב, זה לא משמח אף אחד”, הודה. “בפוליטיקה למדתי שנפלתי וקמתי, כולם הספידו אותנו  וקמנו בעבודה קשה, אני אעבוד יותר קשה ונצא מזה”.

לפיד הוסיף ואמר כי אבי גבאי חסר את הידע והניסיון הדרושים להנהגת מדינה: “מצד אחד נתניהו יודע לנהל מדינה אבל כבר לא אכפת לו מניצולי שואה, מצד שני אבי גבאי הוא סימפטי אבל הוא לא יודע איך נראה קבינט במלחמה ולא יודע איך נראה משק במשבר. המדינה צריכה ידע ואכפתיות ואת זה יש לי. לוקח זמן לצבור ניסיון וללמוד בפוליטיקה. אני יודע, ואכפת לי”.

לפיד נשאל גם על עמדתו בסוגיות דת ומדינה, לאחר שגבאי אמר כי יקדם תחבורה ציבורית בשבת: “שלא ילמדו אותי שיעורים על מלחמה בכפייה דתית, אני העברתי את השוויון בנטל והצעתי תחבורה ציבורית בשבת. אני לא רוצה לשסע את המדינה כדי להרוויח נקודות פוליטיות. אנחנו צריכים לחיות פה ביחד. מדינת ישראל יותר חשובה מהמריבות הקטנות האלה”.

לגבי אמירתו של גבאי על “דימונה ועמונה” – אמר לפיד: “מכל האנשים במדינת ישראל, היה לו דחוף ללכת על הראש של המסכנים בעמונה? ראש ממשלת ישראל דואג לכולם. גבאי הלך לשיח של שנאה ופיצול, אבל לאזרחי ישראל נמאס מהשיח הזה של אנחנו והם. אנשים אכפתיים באמת לא נבנים מזה שהם משמיצים ציבורים אחרים”.

לפיד העיד הערב במשטרה על פרשת הצוללות. לפיד אר בראיון: “זו ללא ספק פרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה – כסף של מערכת הביטחון יצא מישראל ועבר לחשבון סודי לגרמניה, משם נכנס לכיס הפרטי של עורך דינו וחברו הטוב של ראש הממשלה, מבלי ששר הביטחון מודע לכך. אני לא יודע איך ראש הממשלה לא ידע”.

“ניהלתי משא ומתן עם גרמניה, כשהם יודעים כל הזמן שעורך הדין של נתניהו הוא זה שנותן את הטון”, המשיך לפיד. “אני לא יודע איך כולם נשארים בתפקידים שלהם. יום אחד גילה שר הבטחון שיש כוונה למכור צוללות למצרים ואז פנו אליהם – והם אמרו שראש הממשלה אישר, מבלי שכולם יודעים. קומבינת הצוללות זו קומבינה של שחיתות”.

סקר פאנלס פוליטיקס שנערך היום (רביעי) עבור המהדורה המרכזית של וואלה, מעלה כי שיעור התמיכה ביו”ר יש עתיד יאיר לפיד וביו”ר מפלגת העבודה הנבחר זהה, ועומד על 16% לכל אחד – לעומת 35% לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי הסקר החדש, ‘יש עתיד’ מתאוששת מעט, ושומרת על מעמדה בסקרים כמפלגה השניה בגודלה בכנסת – 21 מנדטים, לעומת 19 של העבודה בראשות גבאי.

בסקר חדשות ערוץ 2 שפורסם אתמול הליכוד זוכה ב-25 מנדטים, המחנה הציוני עם 20 מנדטים, ויש עתיד זוכה ב-18.

לפי סקר ערוץ 10 שפורסם אתמול: הליכוד זוכה ל-29 מושבים בכנסת, המחנה הציוני עם 24, ויש עתיד עם 16 מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות