“מזל ששועלים לא מהלכים” • צפו: גם בי”ז בתמוז ‘הכותל הרפורמי’ ריק

מתפללים שהסתקרנו לראות מה קורה ברחבת הכותל הרפורמי גילו שהיא ריקה מאדם • עדן זאב עינב: "תראו את המקום הזה - ריק לחלוטין. הנה, יש לכם מקום תפילה. היכן אתם?" • העיתונאי אריאל שנבל: "עכשיו תחליטו - האם הרפורמים כל כך זקוקים למתווה כותל, או שמא מנחים אותם אינטרסים אחרים"
יוסף גרינבוים
י"ז תמוז התשע"ז / 11.07.2017 13:56

עדן זאב עינב, מתפלל שהגיע הבוקר – י”ז בתמוז, להתפלל בכותל המערבי, הסתקרן לראות מה קורה ברחבת ‘עזרת ישראל’ – שנפתח עבור הרופרמים בכותל הדרומי, וגילה: היא ריקה מאדם.

בווידאו שהעלה לרשת, הוא תמה מדוע הרפורמים והקונסרבטיבים נלחמים לקבל רחבה בכותל, אם הם אינם טורחים לפקוד את הכותל ביום שבו הובקעו חומות ירושלים.

“היום י”ז בתמוז, יום בו הובקעו חומות ירושלים לפני חורבן בית המקדש, היום היותר משמעותי לעם ישראל בו אנו מתפללים ועצובים על חורבן בית המקדש, ותראו את המקום הזה – ריק לחלוטין”, אמר.

“היכן אחינו הרפורמים והקונסרבטיביים שביקשו מבג”ץ מקום תפילה שיוויוני? הנה, יש לכם מקום תפילה. היכן אתם?”, שאל.

ויש לו מסקנות: “השאלה הנשאלת האם באמת רציתם מקום תפילה או שמא מדובר בסתם צביעות? אני הייתי צריך לבוא לכותל כדי להעלות את התפילות השמיימה. כי מבחינתכם הכל פוליטיקה”.

גם העיתונאי אריאל שנבל ממקור ראשון פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו:

“הביטו בשתי התמונות הללו. את שתיהן צילמתי ממש עכשיו, צהרי י״ז בתמוז, ברחבת הכותל.

התמונה העליונה היא הרחבה האורתודוקסית. התחתונה היא רחבת ‘עזרת ישראל’ שנועדה לאפשר גם לזרמים אחרים כמו הרפורמים להתפלל ליד שריד בית מקדשנו בדרכם ולפי סגנונם.

זהו לא סתם עוד יום בלוח השנה העברי. ביום זה נפרצו חומות העיר והחל החורבן. וביום זה, אפילו ביום זה, הרחבה הזו שוממה לחלוטין, מזל ששועלים לא מהלכים בה.

ועכשיו תחליטו אתם – האם הרפורמים כל כך זקוקים למתווה כותל, או שמא מנחים אותם (גם ואולי בעיקר) אינטרסים אחרים.

צום קל לצמים”.

לפוסט הוא צירף את שתי התמונות:

הכותל המערבי

דף הפייסבוק של אריאל שנבל
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות