נפתלי בנט: אסור לשחרר מחבלים תמורת גופות. יש להכאיב לחמאס

בעקבות הדיווחים כי הושגה התקדמות בין חמאס לישראל על השבת גופות החיילים ושלושת האזרחים המוחזקים בעזה - כתב שר החינוך: "חטיפה צריכה להיות נטל ולא נכס"
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשע"ז / 09.07.2017 09:04

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) לדיווחים על ‘עסקת מידע’ הנרקמת בין ישראל לארגון הטרור חמאס, כהקדמה לעסקה של החזרת הישראלים המוחזקים ברצועת עזה .

בנט כתב בדף הפייסבוק שלו בתגובה: “‏אסור לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות חיילינו”. לדבריו, “‏יש להגביר את הלחץ ולהכאיב לחמאס כך שלא ישתלם לו להמשיך להחזיק הגופות. ‏חטיפה צריכה להיות נטל ולא נכס”.

בנט התייחס בהמשך גם לדיווח לפיו, בעסקה המתרקמת ישוחררו פעם נוספת משוחררי ‘עסקת שליט’ שנכלאו מחדש, לאחר חטיפת שלושת הנערים הי”ד.

“צריך לדעת: מחבלים ששוחררו בעיסקת שליט חזרו ורצחו יהודים רבים”, הדגיש בנט. “יחיא סנוואר, מנהיג חמאס ורב-מרצחים, שוחרר גם הוא בעיסקת שליט, ועסוק כולו בתכנון רצח יהודים. עם כל הכאב, עלינו לעמוד חזקים”.

אתמול טענו מקורות בארגון הטרור חמאס, כי הארגון קרוב מאוד להשלמת ‘עסקת מידע’ עם ישראל, שאמורה להביא לשחרור מחבלים מהכלא הישראלי ובהם משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש.

מלבד שחרור המחבלים ששוחררו בעסקת שליט, חמאס מתנה את ביצוע העסקה בשחרור נשים וילדים, כמו גם חברי המועצה המחוקקת הפלסטינית שנכלאו.

בתמורה, ימסור חמאס מידע על שני החיילים הישראלים, אורון שאול והדר גולדין.

להערכת גורמים בחמאס, ביצוע העסקה הזו יאיץ את ביצוע העסקה הגדולה לשחרור שני החיילים, ולהשבת שלושת האזרחים הישראלים הנעדרים – אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, וג’ומעה איברהים אבו גנימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות