ועידת המודיע ‘קרסה’: הרבי מגור הורה לבטל את נאומי הפוליטיקאים

שעות ספורות לפני פתיחת הועידה, ביטל עיתון 'המודיע' את השתתפות הפוליטיקאים "עקב הערות מחנכים ולאחר שיקול דעת מחדש" • בכיר המקורב לעיתון: "הם טענו שוועידה כזו גוררת סגידה של הדור הצעיר לפוליטיקה ולעסקים. הדברים הגיעו אל הרבי - שהורה לבטל"
נחמן גור
ט"ו תמוז התשע"ז / 09.07.2017 01:44

ב’אולמי אווניו’ בקריית שדה התעופה בלוד תפתח הבוקר (ראשון) ועידת ‘כלכלה ועסקים’ של עיתון ‘המודיע’. אלא שמה שהיה אמור להיות ועידה יוקרתית, בהשתתפות פוליטיקאים ואנשי עסקים – הפך לאירוע חסר משמעות. זאת, בעקבות שרשרת ביטולים של נואמים ופאנלים מסקרנים.

אמש (מוצאי שבת), שעות ספורות לפני פתיחת הוועידה, פרסם עיתון  ‘המודיע’ כי פוליטיקאים לא יטלו חלק בוועידה כלל מ”טעמים חינוכיים”.

בהודעה נאמר: “עקב הערות מחנכים ולאחר שיקול דעת מחדש, הוחלט כי ועידת המודיע לכלכלה ועסקים המתקיימת מחר באווניו, תכלול מושבים ודיונים בתחומי כלכלה ועסקים בלבד”.

עוד נמסר בהודעה: “בשל כך, לא ישתתפו פוליטיקאים בוועידה וייערך פאנל חילופי בשעות הערב, במקום הפאנל הפוליטי שתוכנן”.

הוועידה הייתה אמורה לארח פוליטיקאים מהשורה הראשונה, בין היתר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט,  שהיה אמור להשתתף בפאנל מיוחד ולהשיב על שאלות, שר התחבורה ישראל כץ ועוד.

אלא שבשבוע שעבר הודיעו במפתיע מלשכת ראש הממשלה, כי נתניהו לא ישתתף בוועידה בשל מה שהגדירו “לו”ז צפוף”. יממה לאחר מכן הבהירו מלשכת שר החינוך כי נפתלי בנט כי הוא יישא נאום ב’וועידת המודיע’, אך לא יטול חלק בשיח פוליטי שתוכנן עמו.

אז מה קרה מאחורי הקלעים שהוביל לביטול השתתפותם של הפוליטיקאים בוועידה, שבשנה שעברה גררה כותרות רבות ובשיאה השתתף ראש הממשלה?

נתניהו, המודיענתניהו בוועידה, בשנה שעברה. צילום: משה גולדשטיין

“המארגנים קיבלו הרבה תלונות מאנשי חנוך וחסידים. הם טענו שוועידה כזו גוררת סגידה של הדור הצעיר לפוליטיקה ולעסקים – וזה יהיה בכייה לדורות”, אומר לחרדים 10 גורם בכיר בחסידות גור. “הדברים הגיעו אל הרבי, שהורה לבטל הכל. אין דבר כזה שהחליטו לבד. יש מנהיג והוא מחליט. כל התירוצים האחרים שמפיצים זה קשקושים”.

גורם אחר בחסידות גור אומר לחרדים 10, לאחר ההודעה של העיתון : “אם אם הם לא יביאו שחקני חיזוק וקהל באוטובוסים – יהיה ריק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליצ(מ)ני הדור
    09/07/2017 18:49
    איצ'ה מאייר
  1. ראשית , בשנה הבאה שעיתון מתחרה יחשוב רק לעשות ארוע דומה ולהזמין פוליטקאים “המודיע”יזעק גיוועלד כמו שרק בערד יודעים לצעוק,
    שנית, צר לי על המצב , מה חושבים עכשיו צעירי הצאן (המבוגרים כבר הסיקו מזמן), אפה היה הרבי עד עכשיו? הוא הרי הקורה המתמיד והוותיק ביותק של המודיע? אולי הרוויחו שלא יהי ה סגידה לפוליטקאים, לאדמורים וודאי שלא