סקר ‘מעריב’: אם פרץ עומד בראש העבודה – ש”ס מקבלת 5 מנדטים בלבד

לפי סקר מעריב, כמעט שוויון במספר המנדטים שמביאים שני המועמדים לראשות העבודה • במידת הכשירות לראשות הממשלה הם זכו לתוצאה נמוכה בהרבה מנתניהו ולפיד • זהו סקר שני השבוע הצופה לש"ס 5 מנדטים בלבד
אריה ריבקינד
י"ג תמוז התשע"ז / 07.07.2017 17:57

מממצאי סקר שנערך עבור ‘מעריב’ על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עולה, כי אם  הבחירות לכנסת ה-21 היו מתקיימות השבוע, הייתה מפלגת העבודה בראשות ח”כ עמיר פרץ זוכה ב-17 מנדטים, לעומת 16 מנדטים שהייתה מקבלת אם בראשה היה עומד אבי גבאי.

וזו תמונת המנדטים במקרה שפרץ יוביל את מפלגת העבודה:

הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 26 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד 20, העבודה 17, הבית היהודי 12, הרשימה המשותפת 12, כולנו בראשות משה כחלון 9, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, מרצ 6 וש”ס 5 בלבד.

וזו תמונת המנדטים אם אבי גבאי ויוביל את המפלגה בבחירות הבאות:

הליכוד 25, יש עתיד 21, העבודה 16 – אחד פחות מפרץ, הבית היהודי 12, הרשימה המשותפת 12, כולנו בראשות כחלון 8, יהדות התורה 7, מרצ 7, ישראל ביתנו 6 וש”ס 6.

בסקר נבדקה גם השאלה: מי מבין הפוליטיקאים הוא המתאים ביותר להיות ראש ממשלת ישראל.

גם כאן מוביל פרץ על פני גבאי וגם כאן בהפרש לא משמעותי.

על פי הסקר, האיש המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו – 28%. אחריו בסדר יורד יאיר לפיד עם 14%, עמיר פרץ מתברג במקום השלישי והמפתיע עם 7% לפני נפתלי בנט עם 6%. אבי גבאי מגיע רק למקום החמישי עם 5%, בדיוק כמו משה כחלון. אחריהם משה (בוגי) יעלון ואביגדור ליברמן, הנועלים את הרשימה עם 3% לכל אחד מהם.

בסקר השתתפו 557 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ויותר. יצוין כי הסקר נערך ביום רביעי השבוע, עוד בטרם נודע על תמיכתם של אהוד ברק וח”כ שלי יחימוביץ’ במועמדותו של גבאי ובטרם יו”ר המפלגה היוצא, ח”כ יצחק הרצוג, פרסם את החלטתו. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.סקר חדשות 2 בדק הערב (ריבעי), יממה לאחר הסיבוב הראשון בפריימריז של מפלגת העבודה, מי משני המועמדים שעלו לסיבוב השני – עמיר פרץ ואבי גבאי – יביא יותר מנדטים למפלגה בבחירות הבאות.

סקר מעריב הוא הסקר השני השבוע הצופה לש”ס רק 5 מנדטים.

כפי שדווח בחרדים 10, מסקר שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון ‘מדגם’, עבור חדשות 2, עלה כי אילו אבי גבאי יעמוד בראש מפלגת העבודה, תקבל המפלגה בבחירות הבאות 14 מנדטים.

לפי סקר זה, מפלגת הליכוד תקבל 28 מנדטים, יש עתיד תקבל 21 מנדטים, הרשימה המשותפת 13 מנדטים, כולנו 11 מנדטים, הבית היהודי 9 מנדטים, ישראל ביתנו  7, מרצ ויהדות התורה יקבלו 6 מנדטים כל אחת, וש”ס של אריה דרעי תקבל 5 מנדטים בלבד.

ומה יקרה אם עמיר פרץ יעמוד בראש מפלגת העבודה?

במקרה כזה תקבל העבודה בבחירות 15 מנדטים, ואילו בליכוד יזכו ב-29 מנדטים, מנדט אחד פחות ממה שקיבלה המפלגה בבחירות לכנסת ה-20.

על פי הסקר, בתרחיש כזה תקבל יש עתיד של יאיר לפיד 20 מנדטים, הרשימה המשותפת 13 מנדטים, כולנו 10 מנדטים, הבית היהודי 9 מנדטים, ישראל ביתנו  7 מנדטים, מרצ ויהדות התורה 6 מנדטים כל אחת, וש”ס 5 מנדטים בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות