‘העדה’ נגד הפלג: “לא רוצים להיות ‘חניוקים’ שלא לוקחים מהציונים”

בחוגי העדה החרדית זועמים על הקמת סמינר 'הפלג הירושלמי בירושלים שיתוקצב על ידי המדינה • תוקפים: "ממש השמד בעיצומו! ורק שלא יבוא אחר כך למכור 'לוקשים' בחוץ לארץ שהסמינר על טהרת הקודש" • "אין שום התבדלות ושום השקפה של ערלכקייט ואידישקייט בכל הסמינרים האלו"
יוסף גרינבוים
י"ג תמוז התשע"ז / 07.07.2017 16:15

בקו של חוגי ‘העדה החרדית’ תוקפים את ‘הפלג הירושלמי’ בעקבות כינוס פתיחת הסמינר לבנות הפלג בירושלים, שהתקיים ביום שני השבוע, באולמי ‘שערי העיר’ בירושלים – על הצביעות בלקיחת תקציבים והכנסת רפורמת ‘עוז לתמורה’ של משרד החינוך.

חרדים 10 מגיש את התמלול המלא:

“עץ מכם אל יכנס בי – חינגא גדולה במפלגת עץ, הפלס. סמינר חדש לבנות בירושלים, על טהרת התקציבים. כן-כן, על טהרת התקציבים.

חינגא גדולה במעמד יסוד הסמינר החדש עשו אמש אנשי עץ הפלס במלון שערי העיר ברחוב יפו בירושלים, וכעת זה יהיה על טהרת התקציבים, לא סתם תקציבים כמו החינוך העצמאי, אלא גם עם כל תוכניות הליבה ו’עוז לתמורה’ של הציונים הכופרים רח”ל.

הפשע המחריד הוא שלא סתם הם לוקחים את הכסף מהציונים, וכך הם עושים את הסמינר משועבד לגמרי למשרד השמד, אלא אפילו שהיו שם כמה עסקנים יותר פרומע, שהם כן רצו לפתוח את הסמינר על טהרת הקודש, ואמרו שהם יטלו על עצמם את כל החלק של ההוצאות במקום התקציבים – הגיעה הוראה מהחצר בשערי חסד, שדווקא כן יקחו את התקציבים, דווקא להקים את הסמינר על טהרת הכסף של הציונים.

ולמה? היות שבירושלים מתגוררים הרבה אנשים של מפלגת עץ הפלס, ויש שם תערובת גדולה, לא דווקא פרומע, אלא יש שם הרבה מודרנים שרוצים ללמוד כל מיני מקצועות, ולא רוצים להיות כאלו פנאטים ‘חניוקים’, שלא לוקחים כסף מהציונים כמו למשל כידוע העורך של הפלס.

והדבר היחיד שמאחד שם ביניהם זה שהם משתייכים לאותה מפלגה וקוראים את אותו עיתון. לכן, לאחר מלחמות רציניות שם, הם החליטו שזה הולך להיות עם תקציבים מהמדינה, והסמינר יהיה סניף של הסמינר בבני ברק שכבר קיים שנתיים, וגם שם נוטלים את כל התקציבים, עם עוז לתמורה ותוכנית הליבה. ממש השמד בעיצומו! ורק שלא יבוא אחר כך למכור ‘לוקשים’ בחוץ לארץ שהסמינר הוא על טהרת הקודש.

בנוסף צריך לציין, שאפילו במוסדות שלהם שהם כן טוענים שהם על טהרת, מדברים בשפת עברית ומלמדים את הבנות אנגלית ועוד, ולדאבונינו אין שום התבדלות ושום השקפה של ערלכקייט ואידישקייט בכל הסמינרים האלו. בואו נקווה שמהרה תיבטל הכפירה הציונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וכעת, לשלב המבחן האמיתי
    09/07/2017 14:25
    ג'יני
  1. האם ה עד”ח יצליחו לשכנע את סאטמר ארה”ב שלא לתרום לפלנגות של הפלג