ועדת הכספים אישרה הוזלה בדרכונים, דרעי ‘גנב’ את הקרדיט – והרגיז את הח”כים

גפני ורוזנטל כפו על משרדי האוצר והפנים הוזלת מחירים • אלא שאז, דקות לאחר ההצבעה, דרעי ניכס את ההישג לעצמו • ח"כ מרב מיכאלי: "בכל הכבוד, המשרד שלך התנגד להורדה" • רוזנטל לחרדים10: "אין לי בעיה לפרגן, אבל העובדות הן שהמשרד של דרעי הביא הצעה שתפגע באזרחים"
חיים בוזגלו
ד' תמוז התשע"ז / 28.06.2017 16:51

אחרי סדרת דיונים שקיימה ועדת הכספים של הכנסת על עדכון מחירי האגרות להוצאת דרכונים, ולאחר שחברי הוועדה סירבו לאשר את התעריפים שהוגשו על ידי רשות האוכלוסין במשרד הפנים, העלה היום (רביעי) יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני להצבעה ולאישור הוועדה, את אותן תקנות שהובאו על ידי הרשות –  אך עם תעריפים שכוללים הפחתות שהוכנסו על-ידו ועל ידי יתר חברי הוועדה.

הסאגה של עדכון תעריפי הנפקת הדרכונים החלה בעקבות הכנסת הדרכונים הביומטריים לתוקף על ידי רשות האוכלוסין, לאחר שהחוק הביומטרי אושר ולאחר שהוחלט לאמץ את השיטה הביומטרית להנפקת תעודות, כולל תעודות זהות ודרכונים.

חברי ועדת הכספים, ובראשם יו”ר הוועדה ח”כ משה גפני וח”כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני דרשו –  שוב ושוב – כי על האזרחים לא יוטל ‘קנס’ בגין החלטת הממשלה לאמץ את השיטה הביומטרית, שמייקרת מאוד את הליכי הנפקת התעודות.

לאחר שלא עלה בידי גפני וחברי הוועדה האחרים לשכנע את נציגי הממשלה על הצורך להוזיל את התעריפים, העלה גפני להצבעה, תוך כדי הדיון, את התקנות שהובאו על ידי רשות האוכלוסין עם תעריפים מוזלים, על דעת כל חברי הוועדה.

התעריפים שאישרה ועדת הכספים הם למשך שנה וחצי, עד ל-31.12.18, מתוך כוונה שעז אז יגיעו להסדרת העניין באופן קבוע.

אלא שדקות ספורות לאחר אישור הוועדה כבר היה מי שמיהר ‘לגנוב’ את הקרדיט על ההוזלה.

היה זה לא אחר משר הפנים אריה דרעי.

“ועדת הכספים אישרה כעת בהסכמת שר הפנים, אריה דרעי, להפחתת אגרות הדרכונים לתושבי ישראל”, נכתב בהודעה שהפיץ דוברו של השר, שאף הוסיף כי דרעי בירך על הורדת המחירים – ואמר: “אנחנו פועלים כבר זמן רב להוזיל את מחירי הדרכונים ואני שמח שהיום הוחלט על כך. זו תהיה תרומה נוספת להורדת יוקר המחיה. אני רוצה לברך את ח”כ משה גפני, יו״ר ועדת הכספים, על ההירתמות והסיוע להעברת ההחלטה החשובה”.

דרעי לא הסתפק בהודעה שיצאה מטעמו לתקשורת, ומיהר לצייץ בחשבונו הרשמי בטוויטר על הבשורה: “‏שמח לבשר על הורדת מחירי הדרכונים שאושרו כעת בוועדת הכספים. מעתה תשלמו פחות על דרכונים, תרומה נוספת למאבק ביוקר המחיה”.

הציוץ עורר את זעמם של חברי כנסת אחרים על כך שיו”ר ש”ס לקח לעצמו את הקרדיט שמגיע דווקא לחברי הכנסת גפני ורוזנטל.

כך, למשל, יו”ר סיעת המחנה הציוני, חברת הכנסת מרב מיכאלי פנתה בחשבון הטוויטר שלה לדרעי – וצייצה: “בכל הכבוד, המשרד שלך התנגד להורדה! ומי שהורידו את מחירי הדרכונים הם ח”כ מיקי רוזנטל מהמחנ”צ וח”כ גפני. זה הקרדיט שמגיע”.

בשיחה עם חרדים10 הבהירו בלשכתה של מיכאלי, כי אם אכן היה מגיע קרדיט לשר דרעי – אזי “היו שמחים לפרגן לו, אולם דרעי נאלץ להסכים לכך רק לאחר שהוועדה החליטה בנושא לאור דרישת גפני ורוזנטל”.

מרב מיכאלי

גם ח”כ מיקי רוזנטל, ממובילי המאבק, לא רווה נחת, בלשון המעטה, מלקיחת הקרדיט על ידי דרעי.

בשיחה עם חרדים10 הוא מסביר מדוע המרדף של דרעי אחר הקרדיט מקומם אותו.

“אני לא בן אדם של מלחמות על קרדיט”, אומר רוזנטל. “אבל שתי דקות אחרי ההצבעה בוועדה יצאה פתאום ההודעה של דרעי. זה מקומם מהטעם הפשוט שבהתחלה הם (-משרדי הפנים והאוצר – ח.ב) התנגדו להוריד את המחירים ונאבקו בהורדה, ורק אחרי שראו שאנחנו מאוד נחושים, הם פתאום מתגאים בזה. זה עצוב”.

רוזנטל הוסיף ואמר: “אין לי בעיה שדרעי ייקח קרדיט, אבל צריך להיצמד לעובדות – והעובדות הן שמשרד הפנים בראשות אריה דרעי הביא הצעה שהייתה בה פגיעה באזרחים, ורק אחרי שנאבקנו ומשרד הפנים הבין שאנחנו נחושים, ונתקע להם את זה עד הסוף ולא נעביר בכלל, הם הסכימו. ואני שמח על כך שהסכימו לבסוף, כיון שיכלו להתעקש ולא להסכים להוזלה”.

מלשכתו של אריה דרעי לא נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות