אם ובנה בן החמש אושפזו במצב קשה לאחר שאכלו ענבים שרוססו

תושבי הצפון, אושפזו אתמול לאחר שהורעלו כשאכלו ענבים שקטפו, מבלי ששטפו אותם • במהלך היום חל שיפור במצבם - והאם החלה לנשום בכוחות עצמה • "יש לוודא שפירות וירקות שקוטפים ממטעים נשטפים היטב במים ובסבון לפני האכילה"
חיים טוויל
ג' תמוז התשע"ז / 27.06.2017 20:38

אם ובנה בן החמש פונו אתמול (שני) לבית חולים ‘העמק’ בעפולה במצב קשה מאוד, כשהם סובלים מהרעלת זרחן אורגני.

השניים,  תושבי הצפון,  אושפזו במחלקת טיפול נמרץ לאחר שנחשפו לחומר ההדברה המסוכן, כשאכלו ענבים מרוססים שקטפו ולא שטפו לפני האכילה.

במהלך ליל אמש והיום חל שיפור במצבם של השניים והם יצאו מכלל סכנה. בשעות הצהריים אף החלה האם לנשום בכוחות עצמה.

לדברי ד”ר גילעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז רפואי העמק, “האם והילד הובהלו אלינו על ידי האב כשהם במצב קשה מאד, עם הכרה מעורפלת.

“האם נזקקה להנשמה מידית והיא הועברה אל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי, והבן הועבר אל היחידה לטיפול נמרץ בילדים”, סיפר ד”ר חן. לדבריו, השניים “סבלו מסימנים של הרעלת זרחן, בהם הפרשות מדרכי הנשימה, דופק מהיר, הזעה, עור סמוק ואישונים צרים”.

ד”ר חן סיפר עוד,  כי סיבת ההרעלה לא הייתה ברורה בתחילה, כיוון שהאב לא ידע לספר מה קרה ולא ניתן היה לדבר עם האישה ועם הילד בשל מצבם.

אך הבדיקות שנערכו אישרו את האבחנה שאכן מדובר בהרעלת זרחן. “מצבו של הבן היה מעט טוב יותר משל האם, ולאחר שייצבנו אותו הוא סיפר שהוא והאם אכלו ענבים שקטפו, וייתכן שכך נחשפו לחומר הזרחני”.

ד”ר חן הדגיש: “הרעלת זרחן אורגני מהווה סכנת חיים ממשית ומידית. ביישובים חקלאיים נעשה שימוש בחומר לצרכי הדברה. יש לוודא שפירות וירקות שקוטפים ממטעים נשטפים היטב במים ובסבון לפני האכילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות