נתניהו מבטיח תוספת: הקצבה של הנכים קשים תעלה ל-4,000 שקלים

נתניהו הציג את תוכניותו להעלאת קצבאות הנכים: הקצבה של הנכים הקשים תעלה ל-4000 שקל כבר בינואר הקרוב .• קצבתו של נכה עובד ששכרו נמוך מ-4,200 לא תקוצץ • כל הקצבאות יוצמדו לשכר המינימום • הנכים: "ספין"
אריה ריבקינד
ג' תמוז התשע"ז / 27.06.2017 11:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (שלישי) כי כבר בחודש ינואר 2018 תעלה הקצבה לנכים הקשים ל-4,000 ש”ח בחודש.

מלשכתו של ראש הממשלה נמסר, כי לאחר התייעצות עם פרופסור אבי שמחון ויו”ר הקואליציה דוד ביטן, ולאחר שלמד את דוח זליכה, החליט נתניהו לאמץ שילוב של העקרונות שהועלו על ידיהם.

על פי התוכנית, החל מינואר 2018, נכה שהוכר כמי שאינו יכול לעבוד לא יהיה מתחת לקו העוני,  כאשר המטרה היא לשנות מיידית את המצב הקיים שבו רבע מהנכים נמצאים מתחת לקו העוני.

נתניהו קבע עוד, כי בתוך ארבע שנים יגדל הסיוע לנכים ב-4 מיליארד ש”ח לשנה, במסגרת תקציבית שקבע שר האוצר משה כחלון.

הפעימות לגידול התקציב וחלוקתו יקבעו בדיון משותף בין שר האוצר, שר הרווחה וראש הממשלה

עוד החליט נתניהו כי כל הקצבאות יוצמדו לשכר המינימום. כדי לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה עובד ששכרו נמוך מ-4,200 ש”ח לחודש. בנוסף, הממשלה תשקיע 100 מיליון ש”ח בשנה בתוכנית לסבסוד עבודת נכים.

״התכנית נותנת מענה מיידי לנזקקים ביותר, תשפר באופן משמעותי את מצבם של הנכים בישראל ותסייע לשילובם במעגל העבודה״, אמר ראש הממשלה נתניהו.

שמחה בניטה,  יו”ר עמותת מזור וחברת פורום ארגוני הנכים, הגיבה: “פורום ארגוני הנכים תומך בהמלצת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו להעלאת קצבאות הנכים לגובה של 4000 ש”ח לחודש החל מינואר 2018.

“אנו מברכים על החלטה זו הבאה לתקן עוול היסטורי.  בהזדמנות זו אנו מודים לראש הממשלה, לשר האוצר משה כחלון, לפרופסור זליכה על הגשת המתווה, ליו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן, לח”כ נאווה בוקר שהניעה את התיקון המדובר, לח”כ אילן גילאון שפועל ללא לאות למען הנכים.

“חברי הכנסת הוכיחו שהנושאים החברתיים חוצים מפלגות וגילו יוזמה ואחדות למען אנשים עם מוגבלות.

“אני חייבת להדגיש שעוד הדרך ארוכה כדי לפתור את מצוקות הנכים הקשים. יש לטפל בקצבאות השרותים המיוחדים, קצבה הממנמת את הטיפול הסיעודי בנו הנכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות