גפני תוקף: “הרפורמים הם כמו מי שרצח את אביו ואומר יתום אני”

יו"ר ועדת הכספים תקף בחריפות את הרפורמים: "הם יושבים בארצות הברית ובאירופה ואומרים לנו מה לעשות. לא הם ולא בג"צ יאמרו לנו מה לעשות" • הבהיר: "אנחנו לא רוצים לא חקיקה. המהלכים שלנו באו בעקבות העתירות שלהם לבג"צ. אם בית המשפט לא יתערב - לא נביא את החוק"
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשע"ז / 26.06.2017 15:27

יו”ר ועדת הכספים של הכנסת תקף היום (שני) בחריפות את הארגונים הרפורמים שהכריזו מלחמה לאחר הקפאת מתווה הכותל.

“הצעקות של הרפורמים זה משל למישהו שרצח את אביו  והולך לבית המשפט לבקש רחמים ואומר יתום אני”, עקץ יו”ר דגל התורה. “הם יושבים בארצות הברית ובאירופה ואומרים לנו מה לעשות. לא הם ולא בג”צ יאמרו לנו מה לעשות”.

גפני ציין כי ההחלטה על הקפאת מתווה הכותל התקבלה בעקבות התייעצות עם משפטנים.

לדבריו, אם מישהו ירצה לחדש את הדיון בממשלה על מתווה הכותל יהיה צורך לקיים הצבעה מחודשת. “מבחינה משפטית ההחלטה להקפיא את המתווה היא בעצם החלטה לבטלו”.

גפני הכריז: “אני מודיע בשם הסיעות החרדיות: אנחנו לא רוצים לא חקיקה ולא החלטות ממשלה. המהלכים שלנו באו בעקבות העתירות שלהם לבג”צ. הם יושבים בארצות הברית ומתערבים במה שנעשה כאן, למרות שאין להם בארץ קולות אפילו למנדט אחד”.

“הם הולכים ועותרים לבית המשפט שדומה לרפורמים, ונותן להם סעד על כל דבר ועניין – מה שמכריח אותנו ללכת לחקיקה. כך היה לגבי החלטת בית המשפט לתת לרפורמים טבילה במקווה. אז נאלצתי להעביר חוק בתוך חודש אחד שאי אפשר יהיה לעשות זאת. לא הייתי עושה את החוק אלמלא בג”צ”.

גפני הזהיר עוד, כי אם השותפות הקואליציוניות לא יתמכו בחוק הגיור, כאשר יובא לכנסת, הסיעות החרדיות לא יתמכו בהצעות חוק אחרות שסיעות הקואליציה יעלו. “אני רוצה להזכיר לישראל ביתנו שבניגוד לחמישה מנדטים שיש להם, אנחנו יחד עם הבית היהודי יש לנו ביחד 27 מנדטים”.

לדבריו, הערר שישראל ביתנו הגישו למזכירות הממשלה נגד חוק הגיור מנוגד להסכם הקואליציוני. “חוק הגיור לא פורץ את הסטטוס קוו אלא להיפך, מחזיר את המצב לקדמותו. אם יהיה סיכום שבית המשפט לא יתערב ולא יפסוק בנושא – לא נביא את החוק”, הבטיח גפני. “העניין שלנו בחקיקה הזאת נועד אך ורק כדי לשמור על הסטטוס קוו”.

מתקפה של הסוכנות היהודית והרפורמים

ראשי הסוכנות היהודית פרסמו היום הודעת גינוי חריפה, בעקבות ביטול מתווה הכותל ואישור חוק הגיור.

“להחלטות של ממשלת ישראל יש פוטנציאל ממשי לפלג את העם היהודי ולחתור תחת החזון הציוני וחלומם של הרצל, בן גוריון וז’בוטינסקי”, נמסר בהודעה, שעליה חתומים יו”ר הסוכנות נתן שרנסקי וראשי חבר הנאמנים, צ’ארלס הורוביץ רטנר ומייקל סיגל.

“חוק הגיור יבסס את המונופול של הרבנות הראשית”, ויש לו “פוטנציאל הרסני להחריג באופן קבוע מאות אלפי ישראלים מהעם היהודי”.

ראשי הסוכנות הבהירו: “אנחנו לא יכולים לאפשר לזה לקרות, ואנו מחויבים לפעול. אנו קוראים למדינת ישראל להבין את חומרת הצעדים, ולחזור בה מאופן פעולתה”.

ראשי הסוכנות היהודית קראו “לכל חברי הכנסת ונציגי הציבור לנקוט כל פעולה נחוצה על מנת להבטיח שהצעדים המסוכנים והמזיקים האלה ייעצרו”.

הבוקר הודיע חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית כי ביטל את ארוחת הערב המשותפת עם ראש הממשלה, שהייתה אמורה להיערך בכנסת. מאוחר יותר ביטלו גם ראשי התנועה הרפורמית את פגישתם המתוכננת ליום חמישי עם ראש הממשלה.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היהדות דרכיה ונתיבותיה, נעם ושלום. החרדיות דרכיה ונתיבותיה....שלא נדע...
    26/06/2017 18:37
    ארבעה חילוקי כפרה
  1. והוא רחום………..