שיטה מתוחכמת של קולמביאנית: כך גנבו עשרות אלפי ש”ח מאזרחים תמימים

הצעירה, בת 24, נכנסה לישראל עם דרכון מזויף ופעלה יחד עם שני קולומביאנים - שהגיעו במיוחד לישראל על מנת לבצע גניבות • תכננו בקפידה את מעשי הגניבה, תוך איתור הקורבנות, תצפית, המתנה, וביצוע היסח הדעת באמצעות הצעירה • השניים נמלטו מישראל
חיים טוויל
ב' תמוז התשע"ז / 26.06.2017 10:47

לפני מספר ימים הגיע תושב מזרח ירושלים, העובד כמנהל עבודה, לסניף בנק במרכז העיר ופדה משכורות של עובדיו בסך כ-40 אלף ש”ח במזומן – שהיו מיועדים לתשלום לפועלים.

מנהל העבודה יצא מסניף כשהכסף בידו, הלך לחניה, שם נכנס למכוניתו. בדיוק באותו רגע ניגשה אליו אישה ובעברית אמרה לו: נפל לך כסף ליד הרכב.

בעודו יוצא מהרכב ומחפש את הכסף, הוא הבחין כי השקית עם כספו נעלמה מרכבו – והצעירה נמלטה מהמקום.

מנהל העבודה החל לנסוע ברכבו לכיון היציאה מהחניה והבחין ברחוב סמוך בחשודה.

בשלב זה דיווח למשטרה. כוח משטרה שהגיע תוך זמן קצר לזירה עצר את החשודה, אשר הובאה לחקירה בתחנת לב הבירה.

חקירת המשטרה חשפה כי הצעירה, כך על פי החשד, פעלה יחד עם נוספים כחלק ממערך מאורגן ומתוכנן של זרים, שהגיעו במיוחד לישראל, על מנת לבצע גניבות כספים בצורה מתוחכמת.

החשודה, אזרחית מקולמביה כבת 24, נכנסה לישראל דרך אחד המעברים בדרום הארץ, באמצעות דרכון מזויף, שהתה בישראל יחד עם עוד שני אזרחים קולמביאנים, שעל פי החשד, תכננו בקפידה את מעשי הגניבה המתוחכמים, תוך איתור הקורבנות, תצפית, המתנה, ביצוע היסח דעת באמצעות החשודה – והימלטות מהמקום.

עוד עלה מהחקירה, כי שני החשודים הנוספים נמלטו מישראל סמוך למעצרה של החשודה, והמשטרה פועלת בשיתוף יחידת האינטרפול לאיתורם.

הצעירה, שנחקרה בגין התחזות, שימוש במסמך מזויף, גניבה ושהיה בלתי חוקית, תובא היום לדיון נוסף בהארכת מעצרה בית המשפט.

מהמשטרה נמסר כי ככל שעולה מהחקירה ניכר שמדובר בכנופיה של אזרחים זרים שנכנסו לישראל שלא כדין, במטרה לבצע גניבות ו’עוקצים’ של אזרחים תמימים, תוך מסווה והיסח דעתם.

“מעצרה של החשודה וקשירתה לעבירות המיוחסות לה, חשפה את דפוס פעולת החשודים, נגדם תפעל המשטרה ביד קשה”, אומרים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות