בגלל חוק הגיור ו’מתווה הכותל’: הסוכנות ביטלה ארוחה עם נתניהו בכנסת

חבר הנאמנים של הסוכנות הודיע על ביטול ארוחת ערב עם נתניהו שתוכננה להערב בכנסת, בשל ההחלטה על הקפאת 'מתווה הכותל' ואישור חוק הגיור בוועדת השרים • חבר הנאמנים, המתכנס בירושלים, שינה את הלו"ז כדי לדון בהשלכות • "אי אפשר להעמיד פנים שהחיים ממשיכים כרגיל"
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשע"ז / 26.06.2017 09:52

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית הודיע הבוקר (שני) כי ביטל ארוחת הערב בכנסת בהשתתפות בנימין נתניהו, במחאה על הקפאת ‘מתווה הכותל’ בממשלה ואישור חוק הגיור בוועדת השרים לענייני חקיקה.

בנוסף לכך, לנוכח החלטות הממשלה מסר חבר הנאמנים כי שינה לחלוטין את לוח הזמנים של הכנס שהוא מקיים  בירושלים ביומיים הקרובים. הבוקר תתכנס מליאת הסוכנות במלון ‘מצודת דוד’ בירושלים, כדי לדון בנקיטת צעדים נוספים.

“לנוכח החלטותיה של ממשלת ישראל מאתמול, חבר הנאמנים של הסוכנות משנה לחלוטין ביומיים הקרובים את לו”ז הכנס שהוא עורך בירושלים, על מנת לדון בהשלכותיהן של החלטות אלו”, נמסר בהודעה רשמית מהסוכנות היהודית. עוד הודיעו בסוכנות: “האירוע שתוכנן להיום עם ראש הממשלה – בוטל”.

גורם בכיר בסוכנות היהודית צוטט באתר nrg: “התקיימו דיונים אל תוך הלילה. הזעם עלה מכל הכיוונים, כולל מארגונים אורתודוקסיים מהעולם. היה קונצנזוס שמדובר באירוע ‘משנה חוקים’. אי אפשר להעמיד פנים שהחיים ממשיכים כרגיל”.

הגורם אמר על ארוחת הערב בכנסת, אותה ארגן יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין: “החליטו שהם לא מסוגלים לארגן אירוע כזה עם ראש הממשלה בלי לדפוק על השולחן ולהביע מחאה. הם התקשרו ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי להסביר לו שלא רוצים לפגוע בכבודו ובכבוד הכנסת”.

חבר הנאמנים של הסוכנות הוא הגוף המרכזי הקובע את מדיניות הארגון. הוא מורכב מנציגי הקהילות בצפון אמריקה, מנהיגי התנועות הדתיות, נציגי ארגונים יהודיים בעולם, וכן נציגים של המערכת הפוליטית בישראל.

חבר הנאמנים מתכנס השבוע בירושלים לישיבה תקופתית.

כפי שדווח בחרדים10, אתמול בצהריים החליטה הממשלה להקפיא את מתווה הכותל שאושר לפני כשנה וחצי בממשלה – בעקבות דרישת ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי וח”כ משה גפני. השרים יובל שטייניץ ואביגדור ליברמן הצביעו נגד ההחלטה.

לפי החלטה, העבודות ברחבת הכותל הדרומי יימשכו. השר צחי הנגבי ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן צפויים לגבש בשבועות הקרובים מתווה חדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עבר בטל
    26/06/2017 10:08
    בטלן
  1. אז מה קרה בוטלה הארוחה. ואוו, ביבי אתה מוזמן לעוד שמחות אצל ליצמן חתונות ושבע ברכות שם יהיה ארוחות חמות