בנט: מצר על ביטול המתווה, הייתי נמנע או מתנגד • אריאל: אני שמח

שר החינוך: "לא הייתי היום בישיבת הממשלה בנושא, אך אני מניח שאם הייתי משתתף, הייתי נמנע או מצביע נגד" • אורי אריאל: "מה שהרפורמים רוצים זה הכרה ממלכתית של מדינת ישראל בזרם הרפורמי ולזה לא הסכמנו"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשע"ז / 25.06.2017 20:52

השר נפתלי בנט התראיין הערב (ראשון) בתכנית ‘לונדון את קירשנבאום’ בערוץ 10, על רקע הקפאת ‘מתווה הכותל’ בממשלה,  ואמר כי בניגוד לחלק מחברי מפלגתו, כמו השר אורי אריאל, הוא “מצר על ההחלטה”.

“אני מצר על זה שוויתרו על הפשרה, שאני בעצמי יזמתי וביצעתי”, אמר בנט, “לא הייתי היום בישיבת הממשלה בנושא, אך אני מניח שאם הייתי משתתף, הייתי נמנע או מצביע נגד”.

בניגוד לבנט, השא אורי אריאל אמר מוקדם יותר היום: “לפני כשנה וחצי התרעתי כי שינוי בסדרי התפילה בכותל יפגע בחברה הישראלית ובקודשי ישראל ואפעל לשינויה”, הזכיר אריאל. ”אני שמח שהממשלה אישרה היום את ההחלטה שמחזירה את המצב בכותל לקדמותו, ובכך הצלחנו למנוע פילוג מיותר בעם היהודי ופגיעה במרקם החברתי והדתי בחברה הישראלית ובעם היהודי”.

הוא הבטיח: ”נמשיך להגן ולחזק את הסטטוס קוו והזהות היהודית לטובת מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות״.

אריאל הדגיש כי הכותל המערבי פתוח לכל אדם, וכולם יכולים להתפלל בו. ”מה גם שיש כיום רחבה נפרדת והרפורמים יכולים להתפלל גם שם. אבל מה שהרפורמים רוצים זה הכרה ממלכתית של מדינת ישראל בזרם הרפורמי ולזה לא הסכמנו.

”כי במדינת ישראל, מי שפוסק בענייני דת ומדינה – לכלל הזרמים ולכלל העדות – זו הרבנות הראשית לארץ ישראל. כך היה וכך יהיה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות