מקלב: “תיקון טעות אומללה” • ישי: בזכות הגר”מ מאזוז והגר”ש עמאר

התגובות על החלטת הממשלה להקפיא את 'מתווה הכותל' • סגן השר מאיר פרוש: "כל הצעקנים לא קשורים לקואליציה הבסיסית שהקימה את הממשלה הנוכחית" • רב הכותל: "מול אבני הכותל העתיקות אין זרמים, עדות ומחלוקות"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשע"ז / 25.06.2017 18:05

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הגיב בצהרים (ראשון)  על החלטת הממשלה להקפיא את ‘מתווה הכותל’.

“אני שמח על החלטת הממשלה לעצור זאת. זו הייתה דרישתנו, מדובר בצעד חשוב ומשמעותי, ואני מברך על ההחלטה”, אמר יו”ר דגל התורה.

יו”ר וועדת המדע והטכנולוגיה ח”כ אורי מקלב:  “ביטול מתווה הכותל הוא תיקון טעות של החלטה אומללה שאינה משקפת את האמת והמציאות בשטח. בימים אלו ראינו כי המציאות מוכיחה שפניהם של הרפורמים הנם להפוך את רחבת הכותל לזירת התגוששות ומטרתם לעורר שם פרובוקציות מכוונות בלבד”.

לדבריו, “הכותל הוא מקום תפילה לעם ישראל ולכלל העולם ובוודאי שאין להם מקום בו – בייחוד שאינם קשורים לא לירושלים לא לציון ולא לתפילה. זהו מקום שעם ישראל מתאחד בו באווירה המתאימה; אחדות עם ישראל בכותל הינה לצנינים בעיניהם וכל רצונם הוא לקעקע את רצף רצונו העז של עם ישראל לתפילה שורשית.

“פעם אחר פעם האמירה שיהדות העולם רוצה בכך מתבררת כשקר גס. אין מאחוריהם יהדות אמתית אלא רצון לקעקע את היהדות”.

יו״ר ‘יחד’ אלי ישי הגיב: “חובה גדולה חבים אנו היום למרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבנו מאיר מאזוז שליט״א ולמרן הראשל״צ הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט״א  אשר דירבנו, הפצירו ודחקו בנציגים לבל יתנו את מקום מקדשנו למרמס.

“אני מברך את חברי הכנסת הדתיים והחרדים על תיקון עמדתם ועל שמירת צביון מקום המקדש – הכותל המערבי ממנו לא זזה שכינה מעולם”.

ישי שיגר “יישר כח לראש הממשלה  בנימין נתניהו, אשר לא נכנע ללחצי הרפורמים וקיבל את ההחלטה הנכונה לגניזת מתווה הבושה”.

סגן השר מאיר פרוש: “אני מברך את ראש הממשלה נתניהו, שחזר בו – למרות הלחצים – וביטל את מתווה הכותל שאושר בממשלה בטעות ושהכיר במעמדם של הרפורמים”. לדבריו, “כל הצעקנים לא קשורים לקואליציה הבסיסית שהקימה את הממשלה הנוכחית”.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ הגיב להחלטת הממשלה: ”הכותל המערבי מלכד ומאחד את עם ישראל בארץ ובתפוצות. אחדות זו מושגת בזכות האמונה המשותפת, ובזכות הכבוד ההדדי שרוחשים מיליוני מתפללי ומבקרי הכותל  – גברים ונשים, דתיים ושאינם דתיים, צעירים ומבוגרים – אלה לאלה תוך שמירת קדושתו”, אמר.

לדבריו, “מול אבני הכותל העתיקות אין זרמים, עדות ומחלוקות, אלא קהל גדול של יחידים העומדים בתפילה, בחיל וברעדה, במקום שממנו לא זזה שכינה מעולם איש איש ומה שבלבו. תוך על שמירה על מסורת ומורשת ישראל והנהוג בכותל מזה 50 שנה.

”הקרן למורשת הכותל תמשיך לפעול במסירות כדי לשרת את כל באי הכותל, ולשמור עליו כפי שהיה מאז ומעולם – לבו הפועם והמאחד של העם היהודי כולו”, הבהיר הרב רבינוביץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עובדות וסיסמאות ..יחד ולחוד..
    28/06/2017 15:47
    עמי מימון
  1. ..כן כן בלי הרב מזוז לא היה כותל..וא ישיבות ..ולא ולא.. הלו..שישי המקליט הלאומי..דייי שמענו אותך מספיק אומר מרן מרן..והיום יש לך מרן ראש הישיבה..שבהיותך יור שס..לא היית אצלו אף פעם..ולא הכנסתה אותו למועצת..כן כן מרן ומרן..