נתניהו: “כדי שילדי הדסה העייפים לא יסבלו, ביקשתי מבג”ץ להקדים הדיון”

ראש הממשלה ביקש מהצדדים המעורבים במשבר בבית החולים 'הדסה' לעשות מאמץ בכדי להגיע לפשרה: "המשבר נמשך זמן רב מדי. להחזיר את המצב לקדמותו ואז לתת תקופה של חצי שנה או אפילו שנה, לבחון את הדברים"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשע"ז / 25.06.2017 12:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, כי יש להגיע לפתרון המשבר בבית החולים הדסה עין כרם.

“אני מבקש להתייחס בכמה מלים למשבר בהדסה. הוא נמשך זמן רב מדי. נעשו ניסיונות, גם על ידי, באמצעות שר הבריאות שפועל בעניין הזה ללא לאות, וגם על ידי אחרים – נשיא המדינה ואחרים, להגיע לפתרון המשבר. הניסיונות הללו לא צלחו. הוגשה עתירה לבג”ץ שיתכנס ביום רביעי וכולם מחכים לדיון.

“אני מבקש מהצדדים לעשות מאמץ אחרון והמאמץ הזה הוא פשוט – להחזיר את המצב לקדמותו ואז לתת תקופה של חצי שנה או אפילו שנה, לבחון את הדברים. להחזיר את המצב לקדמותו כדי שהילדים העייפים, המסכנים והחולים הללו לא ימשיכו לסבול. אם הדבר הזה לא ייפתר בהצעה הפשוטה הזו ומאחר שהילדים החולים נמצאים במאהל בגן סאקר – פניתי לבית המשפט בבקשה להקדים את הדיון למחר, אין טעם לחכות עוד יומיים ולגרום לסבל מיותר לילדים”.

המדינה הגישה את תגובתה לבג”ץ בנושא וכתבה: “דרך המלך הנכונה לפתרון המשבר במחלקה היא באמצעות פנייה דחופה להליך גישור; או באמצעות פנייה לכל מנגנון אחר שיוסכם על הצדדים”.

עוד צוין במכתב התגובה: “היום ברור לכל כי במחלוקת זו אין מקום לחלוקה של צודקים וטועים. כל אחד מן הצדדים נושא במידה של אחריות למצב הנוכחי. ברי, למשיבים כי זהו הזמן להפעיל את השכל הישר ולמצוא פתרון שייטיב עם הילדים, מבלי לבזבז אף רגע נוסף”.

מוקדם יותר הצהירו מספר הורים לילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים על פתיחה בשביתת רעב.

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע בצהרים מצטרף לקריאתו הנרגשת של ראש הממשלה וקורא לרופאים שהתפטרו לחזור לעבודתם, תוך אימוץ ההצעה להחזרת המצב לקדמותו, לתקופת ניסיון כדי לבחון את הדברים, ולהביא לסיום סבלם של הילדים החולים.

“זוהי שעת מבחן לכל הצדדים, לגלות אחריות לאומית לטובת הילדים וההורים. משרד הבריאות בראשותי יפעל ליישם את המתווה שסוכם באמצעות הנשיא ריבלין, הכולל היענות לכל דרישות ההורים והחזרת המצב לקדמותו כפי שהיה טרום המשבר”.

שר הבריאות תומך ביוזמה להקדמת הדיון בבגץ ככל הניתן, לטובת הילדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות