תחקיר דליפת התמונה המביכה של אולמרט: לא צולמה בידי צוות שיבא

בבית החולים תל השומר בדקו אם מקור התמונה שפורסמה ביום שישי הוא אחד העובדים, שרק להם ולאנשי שב"כ הייתה גישה אל ראש הממשלה לשעבר • פרסום תמונה של מטופל, אם נעשתה בניגוד לרצונו, היא עבירה פלילית - אך המשטרה לא עורבה • השר ישראל כץ מסביר מדוע פרסם את התמונה בפוסט
חיים טוויל
א' תמוז התשע"ז / 25.06.2017 12:24

הנהלת בית החולים ‘שיבא’ בתל השומר פתחה בבדיקה כדי לגלות האם מקור הדליפה של התמונה הלא מחמיאה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הוא גורם בצוות בית החולים.

לפי דיווח ב’וואלה’, ב’שיבא’ ערכו תחקיר מעמיק עם כלל אנשי הצוות הרפואי שבאו במגע עם אולמרט – רופאים, צוות סיעודי ומנהלה.

על אף שמדובר בעבירה פלילית, שכן פרסום תמונה של מטופל, אם נעשתה בניגוד לרצונו, היא עבירה פלילית – לא עורבו בתחקיר גורמי משטרה ולא הוחרמו מכשירים ניידים.

למרות שמהבדיקה עלה כי התמונה לא צולמה על ידי אחד מחברי הצוות הרפואי, בבית החולים החליטו לחדד ולרענן לצוות את הנהלים בנושא.

ביום שישי פורסמה תמונה שבה  נראה ראש הממשלה לשעבר כחוש, כשהוא לבוש בכותונת בית החולים וסועד בחדר האוכל של המחלקה הקרדיולוגית. הגישה אליו הוענקה רק לאנשי הצוות הרפואי ולמאבטחים מטעם שירות הביטחון הכללי.

התמונה פורסמה לראשונה על ידי העיתונאי יואב קרקובסקי בעמוד הטוויטר שלו. לאחר מחאות מצד גולשים, היא הוסרה.

ביום שישי בצהרים פרסם גם  שר התחבורה ישראל כץ את התמונה, לצד קריאה לשחרורו של ראש הממשלה לשעבר – וספג גם הוא ביקורת קשה מצד הגולשים.

היום הגיב השר כץ בפוסט חדש:

“ההחלטה (בפוסט הקודם) לשתף את תמונתו הקשה של אולמרט, שהופצה קודם ברחבי הרשת, היתה בשל הרצון להמחיש את מצבו ולהבהיר את הצורך לנהוג בו על פי מידת הרחמים – ובוודאי שלא נועדה לבוז לו. וזאת בלי קשר לחילוקי דעות פוליטיים, או לסוגיות משפטיות שתלויות ועומדות.

“רבים מכם תמכו בעמדתי, אבל אני מכבד ומבין גם את מי שהתנגדו לפרסום התמונה, או להמלצה לשחררו, או לשניהם כאחד. זה לגיטימי בעיני כחלק מהדיון הציבורי”.

אולמרט, המרצה עונש מאסר באגף 10 בכלא ‘מעשיהו’, אושפז בשבוע שעבר בעקבות תלונה על מיחושים בלבו. לפי וואלה, אולמרט יישאר בבית החולים לסדרת בדיקות נוספת גם היום, הקשורות למשקלו הנמוך ולמצבו הבריאותי הכללי.

מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים שיבא, פרופ’ שלומי מטצקי, אמר בשבוע שעבר: “אולמרט עבר לטיפול רופאים פנימאים לברור נוסף, לאחר שהצוות שלנו סיים את הבדיקות בתחום הקרדיולוגי. אני מעריך שבתחילת השבוע נוכל לשחרור, אם תוצאות הבדיקות יאפשרו. הוא הגיע לכאן במצב מצוין, כל הזמן תקשר עם צוות הרופאים והיה במצב רוח טוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות