הגר”מ מאזוז בשיעור: צריך אחדות. מי יודע מה יהיה אם נשאר במלחמה

בהתייחסות ראשונה של מנהיגה הרוחני של 'יחד', לחששות על הפגיעה החמורה בסטטוס קוו - קרא הרב לאחדות בין כל המפלגות החרדיות • "אם כל אחד יאכל את השני מה נשאר בעם ישראל?! - נהיה כמו דגי הים כל אחד בולע את השני" • "צריכים להראות לציבור החילוני שהתורה מאחדת"
יוסף גרינבוים
א' תמוז התשע"ז / 25.06.2017 00:00

במהלך שיעורו השבועי שלראש ישיבת ‘כיסא רחמים’, המשודר במוצאי שבת בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, התייחס מנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’  – בהקשר לתקופת ‘בין המצרים הקרבה’ למלחמה בין המפלגות החרדיות והדתיות, וקרא לאחדות בעם ישראל, בפרט בין המפלגות שומרי התורה והמצוות.

בהתייחסות ראשונה של הגר”מ מאזוז לחששות המלווים את ציבור שומרי התורה והמצוות, על הפגיעה החמורה בסטטוס-קוו לאחרונה, בפרשת הכותל הרפורמי, ופרצות חילולי השבת – פרצה שעלולה להחריף אם חלילה ירד כוחם של המפלגות הדתיות בבחירות הבאות, ראש הישיבה קרא לאחדות בין כל המפלגות הדתיות והחרדיות בכדי להראות  דוגמה לציבור החילוני שהתורה מאחדת ומקרבת.

“אם כל אחד יאכל את השני, מה נשאר בעם ישראל?!”, אמר ראש הישיבה. “אדם צריך להיות מתון מתון, אם נתחיל שכל אחד בולע את השני, נהיה כמו דגי הים כל אחד בולע את השני”.

ראש הישיבה הוסיף: “יש חששות גדולים ומי יודע מה יהיה אם נשאר כל הזמן אחד מול השני במלחמה, סכנה! צריכים להראות לחילונים שהתורה מאחדת, שהתורה נגד הפירוד”.

ראש הישיבה הוסיף: “‘תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם’. יש איזה פרופסור אחד שאמר מכאן שיש בתלמוד חוש הומור, אין מי שעושה מחלוקות יותר מתלמידי חכמים, לא נכון! גם אם יש חילוקי דעות, אפשר להתווכח לדבר, אבל בכבוד, כבוד חכמים ינחלו ותמימים ינחלו טוב”.

בשיחה עם אחד ממקורבי הרב הוא אומר לחרדים10, כי הדגיש כי התייחסות הרב הייתה לאיחוד בין כלל המפלגות החרדיות, בלי קשר ליריבות בין ש”ס ל’יחד’.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד כולנו שס
    25/06/2017 07:41
    חיה
  1. אין כמו האחדות

    • שסניק ולשעבר ב"ה   25/06/2017 19:36

      שס הרפורמית מרוסקת.
      כל החכמים בורחים למפלגת האחדות בין חרדים לבין סרוגים.
      רק יחד ננצח!

  2. סוף הכתבה סותר את כל הכתבה ... לא מובן ... לדרוש רק מאחר עם אחדות ?
    25/06/2017 09:09
    חיים
  3. בטוח שהרב התכוון לתת דוגמה בראש ובראשונה

  4. אשרינו שזכינו למרן שליט
    25/06/2017 19:32
    אחדות ביחד
  5. לא היה גאון וגדול כמוהו מאז מרן הרב עובדיה זכר צדיק לברכה