הראשונה ליישם את מתווה הכשרות החדש: המועצה הדתית פתח תקווה

כשלוש שנים מבקשת המועצה הדתית בפ"ת להסדיר את עבודת המשגיחים בעיר ולנתק בין משגיח למושגח באמצעות מכרז שהוציאה להעסקת חברה לניהול הכשרות • השבוע הודיעה המועצה הדתית על זכייתה של חברת 'כפל' במכרז
יוסף גרינבוים
כ"ט סיון התשע"ז / 23.06.2017 01:46

כשלוש שנים המועצה הדתית בפ”ת מבקשת להסדיר את עבודת המשגיחים בעיר, ולנתק בין משגיח למושגח – באמצעות מכרז שהוציאה להעסקת חברה לניהול הכשרות.

לאחר שבית המשפט אפשר את תהליך המכרז, קבעה השבוע ועדת המכרז של המועצה הדתית פתח תקווה כי חברת ‘כפל’ תנהל את עבודת המשגיחים בעיר.

‘כפל’ היא מלכ”ר וכל רווחיה יהיו לטובת ייעול הכשרות בעיר.

 בהחלטת נימוקי הוועדה נכתב: “צוות כפל הינו צוות ערכי המזדהה עם מהות השירות. משדרים אכפתיות ומעוניינים בהצלחת מערך הכשרות”.

 במועצה הדתית פ”ת מדגישים כי לצד מטרתו המרכזית של המכרז – להסדיר את עבודת המשגיחים, נבנה המכרז כך שעסקי המזון לא יצטרכו לשלם יותר מששילמו בעבר, וזאת מבלי לפגוע בשכרם של המשגיחים.

 כזכור השופט אליקים רובינשטיין הגדיר את מטרתו החיובית של המכרז בפסק בג”ץ בנושא המכרז: “המחלוקת בתיק זה עניינה מכרז שהוציאה המשיבה 2 (הרבנות המקומית והמועצה הדתית פתח תקווה) למטרה ראויה מאוד, של אסדרת ההשגחה על הכשרות בפתח תקווה, כך שתחת כפיפות המשגיחים לבעלי בתי אוכל כמעסיקים על כל המשתמע, תהא העסקת המשגיחים על ידי חברה מרכזית”.

במועצה הדתית פ”ת רואים זכות ראשונים לעמוד בהסדרת עבודת המשגיחים, לפי מגמת מתווה הרבנות הראשית – לנתק היחס בין המשגיח למושגח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניתוק משגיח מושגח
    28/06/2017 09:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יש לדייק אנחנו כבר מעל 14 שנה בניתוק משגיח ומושגח ומתנהלים עם חברה חיצונית ויש עוד כמה מקומות כאלה כך לכתוב זכות ראשונים זה ממש לא נכון אבל כנראה בשביל יחסי ציבור מותר הכל