גופת החרדי שלא זכה לטיפול ונפטר בכלא איילון שוחררה היום לקבורה

לאחר מאבק של המחלקה המשפטית של זק"א: גופתו של האסיר החרדי מרכסים, שנפטר אתמול אחר הצהרים מהתקף לב באגף התורני של כלא איילון ברמלה - שוחררה • זק"א: "הצלחנו להוריד את בקשת המשטרה מנתיחת הגופה"
חיים טוויל
כ"ח סיון התשע"ז / 22.06.2017 15:07

גופת אסיר חרדי, שנפטר אתמול אחר הצהרים מהתקף לב באגף התורני של כלא איילון ברמלה – שוחררה היום (חמישי) בצהרים לקבורה.

מזק”א המחלקה המשפטית נמסר: “לאחר כ-24 שעות בהן נמצא אסיר תושב רכסים בכלא איילון ללא רוח חיים, הצלחנו להוריד את בקשת המשטרה מנתיחת הגופה – ללא דיון בבית המשפט”.

לפי מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית: “המשטרה טענה כי הפרקליטות עומדת על הנתיחה. המחלקה המשפטית פנתה למשרד המשפטים ונציג הפרקליטות אמר כי הם לא אלו שעומדים על בקשת הנתיחה אלא משטרת רמלה. בסופו של יום, בהתערבותו של השר דוד אזולאי שהוא ממשפחת המנוח ז”ל – שחררה המשטרה את גופת המנוח לקבורה”.

גוטווין הוסיף: “אולי באמת הגיע הזמן שמישהו במשטרה יוריד את הכפפה וייתן שירות לאזרח, בפרט בשעות הקשות ביותר כשהמת מוטל לפניו – ואין יודעים מתי ההלוויה וצריכים בנוסף להתמודד מול גוף כמו המשטרה”.

האסיר, תושב רכסים, בשנות ה-50 לחייו, התלונן מזה זמן על בעיות בריאות קשות ולחצים בחזהו. ביומיים האחרונים האסיר חזר והתלונן על תעוקת חזה לוחצת במיוחד, אבל לא נענה על ידי סגל האגף וגופי הרפואה של שב”ס – עד שהתמוטט ונפטר.

כפי שדווח בחרדים 10, האסיר היה שפוט ל-11 שנות מאסר בגין מעשים חמורים בקטינים חרדים, וריצה עד כה 6 שנים מעונשו.

לפי דיווח באתר ‘פוסטה’, חבריו של האסיר לאגף התורני בכלא פנו לחברי כנסת חרדים וביקשו את עזרתם למענו, ואלה פנו לשב”ס כדי שיבדוק את מצבו של אסיר – אולם  ללא מענה משמעותי.

אסירים שפנו אתמול לאנשי הציבור – ודרכם ל’פוסטה’ –  תיארו כי הוא נאנק קשות ביממה האחרונה, ודרש טיפול, אולם סוהרים וחובשים באגף אמרו כי הוא עושה הצגות.

מהרגע בו נודע כי הוא נפטר בתאו צוות האגף ביצע עוצר של כל האסירים בתאיהם, עד שהוציאו את הגופה והאגף הוחזר לשגרה.

עו”ד רחלה אראל, פעילת זכויות אסירים העוקבת אחר מצוקות של בריאות אסירים, אמרה לאתר ‘פוסטה’ כי האירוע הזה מחייב מינוי שופט חוקר לבדיקת נסיבות המוות.

משירות בתי הסוהר לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות