מה הסוד: האם זו הסיבה למספר המתגרשים הנמוך בקרית מלאכי?

בקרית מלאכי לא רק שלא נרשמה עליה במספר הגירושין, אלא שבניגוד לרוב הערים בארץ, נרשמה הירידה החדה ביותר: 24 אחוזים פחות משנה קודמת • במועצה הדתית מסבירים מה קרה
יוסף גרינבוים
כ"ז סיון התשע"ז / 21.06.2017 16:08

על פי נתוני הנהלת בתי הדין הרבניים בישראל, בקרית מלאכי נרשמה בשנת 2016 ירידה של 24 אחוזים במספר הזוגות המתגרשים.

לפי הנתונים, במהלך השנה האחרונה מצאו עצמם 33 זוגות מקרית מלאכי יורדים בנפרד ממדרגות בתי הדין הרבני, לעומת 45 בשנה החולפת.

מנתוני הגירושין עולה, כי בשנה שחלפה חלה עליה של 1.8% במספר הזוגות שהתגרשו בישראל ביחס לשנה הקודמת. בסך הכול התגרשו בישראל בשנת 2016 – 10,841 זוגות לעומת 10,653 בשנת 2015.

אלא שבקרית מלאכי לא רק שלא נרשמה עליה, אלא בניגוד לרוב הערים בארץ, נרשמה הירידה החדה ביותר בישראל.

השערות לפיהן מדובר במגמה הקשורה באזור גיאוגרפי, פריפריה או חתך סוציו-אקונומי,מוכחת בדוח כי מדובר בטעות. לשם השוואה: באשדוד נרשמה עליה של 10%, באשקלון 1%, קרית גת רשמה עליה של 6% ובשדרות 12%.

במועצה הדתית קרית מלאכי מייחסים זאת, בין היתר, לתכנית להדרכת הכלות והחתנים קודם כניסתם לחופה, בשיתוף עם מרכז נריה. התכנית כוללת כ-60 מדריכות ו-30 מדריכים המעבירים ייעוץ זוגי לכלות וחתנים לפני החתונה.

על פי עיקרי התכנית, כל אישה המגיעה להירשם באגף הנישואין של הרבנות קרית מלאכי, מקבלת כרטיס ביקור המפנה אותה לאתר אינטרנט, בעזרתו היא ממלאת שאלון פרטים אישיים, ולאחר מכן מקבלת טלפון מרכזת המדריכות שמסבירה לה על ההדרכה ועורכת איתה תיאום ציפיות – על מנת שההתאמה בין המדריכה לכלה תהיה מדויקת ככל שניתן.

המתנדבות מגיעות ממגוון עדות וגילאים, ונוטלות חלק פעיל בהדרכת הכלות.

“מגוון המדריכות מאפשר לנו לנתב אותן בין הכלות לפי מנהגים אשכנזים, ספרדים, גיל או משתנים אחרים”, מסביר הרב חיים מלכה ממרכז נריה. “למשל בקהילה האתיופית נהוג לערוך שתי חתונות; אחת אצל ההורים ואחת נוספת באולם שמחות. הניואנסים הקטנים הללו מאוד עוזרים לחיבור בין המדריכה לכלה”.

כל כלה זכאית לשתי פגישות אישיות בביתה של המדריכה שהותאמה במיוחד בשבילה, באווירה נעימה וביתית. חלק ניכר מהכלות שנחשפות לתכנים העשירים ונהנות מהיחס האישי ומההדרכה בגובה העיניים, מבקשות להגיע לפגישות נוספות וכמובן מתקבלות אצל המדריכות בשמחה רבה.

לפני כשנה וחצי הורחבה תכנית ההדרכה גם לגברים, על מנת להעמיק את יכולת ההשפעה של ההדרכה על בניין בתים יציבים ומאושרים – והתוצאות, כך אומרים במועצה הדתית, מתורגמות כעת בנתוני הגירושין הנמצאים בנסיגה.

מהמועצה הדתית קרית מלאכי נמסר: “מספר המתגרשים הנמוך מעיד כי התכנית הייחודית מצליחה. אנו פועלים רבות על מנת להעמיק את הקשר עם הזוגות לאחר החתונה, כדי להיות אוזן קשבת וכתף תומכת גם בשעות פחות טובות בחיי הזוגיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות