ליצמן במתקפה: אני בהלם. רופאים בכירים ניסו לעשות פוטש במחשכים

שר הבריאות במתקפה חריפה על התנהלות הרופאים שפרשו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה: הניסיון למוטט את המחלקה - "דבר שלא יעלה על הדעת, זהו הרס של מערכת הבריאות" • "אני חוזר ומדגיש שלא תהיה מחלקה בשערי צדק"
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התשע"ז / 21.06.2017 12:19

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב הבוקר (רביעי) בחריפות בעקבות הדיווח בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, לפיו הרופאים הפורשים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם תכננו את מהלך הפרישה מבעוד מועד – במטרה להעביר את המחלקה כולה לבית החולים שערי צדק בבירה.

ליצמן, שנאם בכנס שקיפות לבריאות בתל אביב תקף בחריפות את רופאי המחלקה שהתפטרו: “לאורך כל הדרך הדבר היחיד שעניין אותו הוא רק הילדים. לא הסתכלתי על מי יצא נגדי ולא על שלטי החוצות והאוטובוסים, עניין אותי מצב הילדים בלבד”.

שר הבריאות סיפר שהנחה את מנכ”ל הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין, לספק לרופאים הפורשים את דרישותיהם ולהחזיר את המצב לקדמותו. “רוטשטיין קיבל הנחייתי. לצערי הרופאים לא קיבלו זאת”.

ליצמן ציין כי “מאז שרוטשטיין בהדסה הפעילות בביה”ח עלתה מעל הציפיה. אני חוזר ומדגיש שלא תהיה מחלקה בשערי צדק, זוהי קביעה מקצועית של משרד הבריאות ולא שלי כשר”.

ליצמן המשיך: “אני אישית בהלם ממה שקראתי הבוקר. קשה לי לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש לביה”ח במחשכים, ולנסות לקחת את העובדים, עובדים סוציאליים, אחיות ואנשי מנהלה ולהרוס את המחלקה. זה משהו שלא יעלה על הדעת. זהו הרס של מערכת הבריאות. אצטרף לבדוק את ההתנהלות הזו שבין הרופאים ושערי צדק”.

ליצמן סיפר גם על התנהלות חמורה של הרופאים בעת המשבר המתמשך: “כבר בישיבת ועדת העבודה והרווחה בכנסת הצעתי מגשר – הדסה קיבלה והרופאים דחו. אחר כך בפגישות עם מנכ”ל המשרד הצענו מתווה והרופאים אפילו לא טרחו לחזור אל המנכ”ל. היום אני מבין למה הם לא ענו. לא עושה חשבון נפש עם אף אחד – אני קורא היום לרופאים: תחזרו לעבודה לטובת הילדים. אני את המתווה שלי אקיים ואעמוד בהבטחתי. תצילו את הילדים ותחזרו לעבודה”.

תחת הכותרת ”האמת יוצאת לאור” פרסם הבוקר ‘ידיעות אחרונות’ תכתובת מיילים, החושפת כי למהלך הפרישה של הרופאים קדם לכאורה תכנון מול הנהלת בית החולים ‘שערי צדק’. “אפשר לקבוע במידה גדולה של ביטחון כי האשמים העיקריים בכאוס ההזוי השורר במחלקה ההמטו־אונקולוגית ילדים של בית החולים הדסה, הם הרופאים המתפטרים. אחרי חודשים ארוכים של שימוש ציני, אכזרי, מסוכן וחסר תקדים בילדים שהם חולים קשים ובבני משפחותיהם, יוצא המרצע מן השק”, נכתב בעיתון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות