חילולי השבת • “יש פה עיתונאים שמחכים לשמוע אם נפרוש. לא שבת אכפת להם”

חברי הסיעות החרדיות התכנסו בחדר סיעת ש"ס, לדיון על דרכי המאבק בחילולי השבת • מוזס: "פעמיים פרשנו בגלל שבת - נפרוש גם הפעם" • דרעי: "העיתונאים ייצאו, נדבר..." • גפני: "אם נראה שבג"ץ מתיר פתיחת מרכולים, נעביר את 'חוק השבת'. ואם לא נצליח - נשאל את גדולי ישראל"
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשע"ז / 19.06.2017 16:16

סיעות יהדות התורה וש”ס  בכנסת קיימו אחר הצהרים (שני) ישיבת סיעה משותפת בחדר סיעת ש”ס, בה דנו על גיבוש דרכי המאבק בחילולי השבת המתרחבים, בעקבות התמשכות עבודות הרכבת בשבתות האחרונות.

במהלך הישיבה הבהירו ראשי הסיעות כי יתקשו לשבת בממשלה שמפרה את הסטטוס-קוו.

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, פתח את הישיבה ואמר כי לאחרונה הפכה השבת ל’יום התיקונים’ הלאומי של מדינת ישראל. “לא ייתכן שיפרו את הסטטוס קוו שוב ושוב. אנו דורשים את הפסקת העבודות בשבת שלא לצורך”, אמר שר הפנים.

שר הבריאות יעקב ליצמן: “אם לא יהיה שינוי וראש הממשלה לא יתערב – לא בטוח שנוכל לשבת בממשלה. אנחנו חייבים שראש הממשלה יתערב. שר הרווחה חיים כץ שממונה על זה חייב להתערב”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הזכיר כי לפני כמה חודשים היה משבר בעניין השבת. “אמנם העבודות צומצמו אבל זה לא מספיק. רוב עבודות התשתית אינן חיוניות לביצוע בשבת”.

גפני הזכיר גם את האוטובוסים של החברות הפרטיות הפועלות בשבת ואמר כי מדובר בתופעה שיש להפסיקה.

גפני התייחס גם לעתירה שהוגשה נגד פסיקת בג”ץ על פתיחת המרכולים בשבת בתל אביב ואמר: “אם נראה שבג”ץ מתיר פתיחת מרכולים בשבת נעביר את ‘חוק השבת’. ואם לא נצליח –  נשאל את גדולי ישראל מה לעשות”.

ח”כ אורי מקלב אמר בישיבה: “יש פה עיתונאים שרק מחכים לשמוע אם נצא מהקואליציה. לא שבת אכפת להם…”

ח”כ מנחם אליעזר מוזס הזהיר: “פעמיים פרשנו בגלל שבת – נפרוש גם הפעם”.

ח”כ ישראל אייכלר: “לפחות לא נצביע יחד עם הממשלה”.

דרעי ניסה להרגיע: “העיתונאים ייצאו, נדבר…”

סגן שר החינוך מאיר  פרוש נעדר מהישיבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות