קנתה דג של ‘דלידג’ עם 3 חותמות כשרות – וגילתה: זרוע של תמנון

חני להב מירושלים קנתה דגים קפואים של חברת 'דלי דג', שמחזיקה בשלושה הכשרים של בד"צ, והופתעה לגלות שעל אחד הדגים דבוקה זרוע של תמנון • "מערער מאוד את הביטחון הכמעט עיוור שלי במוצרים שיש להם כשרויות של בד"צ"
שייע קליין
כ"א סיון התשע"ז / 15.06.2017 20:01

חני להב מירושלים רצתה, כמו הרבה נשים יהודיות, להכין דג לשבת. היא קנתה דג קפוא בסופר מחברה מוכרת עם שלוש חותמות כשרות מהודרות.

אלא שאז, למרבה הפתעתה, היא גילתה בתוך השקית, ממש צמוד לדג זרוע של תמנון.

חני סיפרה ל’ישראל היום’: “קניתי את הדג בסופר, פתחתי אותו בכדי להכין ונתקלתי בדבר הזה.  פשוט ראיתי זרוע של תמנון קפואה ודבוקה לדג. אי אפשר להתבלבל, רואים בבירור שזה זרוע של תמנון”.

חני יצרה קשר עם החברה וביקשה להתלונן. בין הצדדים יש דין ודברים ביומיים האחרונים בשאלה לאן המוצר הפגום יילקח לבדיקה.

אחת ההשערות המוזרות שהעלו בחברה באוזניי חני, לטענתה, היא כי הדג אולי אכל את התמנון ולכן קרתה התקלה.

להב הביעה דאגה מרמת הקפדנות של בדיקת הכשרות שעוברים הדגים בחברה: “זה מערער מאוד את הביטחון הכמעט עיוור שלי במוצרים שיש להם כשרויות של בד”צ”.

לדבריה, “על המוצר ישנן חתימות של שלוש כשרויות מהודרות. לא הייתי חושבת בחיים לבדוק את המוצר. אני סומכת עליהם תמיד. עכשיו בבירור אבדוק הרבה יותר טוב. אני בספק אם נאכל בבית קציצות או דברים מעובדים כי אני לא יודעת מה טוחנים שם”.

תגובת דלידג: “חברתנו עוסקת בשיווק מוצרים כשרים בלבד. התלונה הנ״ל התקבלה בשרות הלקוחות לפני יומיים, ב-13.6. מאחר ואין באפשרותנו לברר את התלונה על סמך תמונה בלבד, נשלח כבר אתמול סוכן לתאם את קבלת המוצר לצורך בדיקה ומתן מענה מהיר ללקוח. לצערנו פנייתנו לקבלת המוצר לצורך בדיקה סורבה.

“יצוין כי המוצר מיוצר בהשגחה צמודה לכל אורך שרשרת הייצור והאריזה. מבדיקה שערכנו מול נותני הכשרות המוסמכים מטעם הרבנות הראשית לישראל בארגנטינה, עולה כי המפעל כלל אינו עוסק ביצור מוצרי תמנון. נשמח, כפי שהצענו תחילה, לאסוף את המוצר לטובת בדיקה, בירור התלונה מתן מענה ללקוחה”.

תגובת בד”צ הרב אוירבך: “אנחנו משגיחים על מליוני דגים בשנה והדגים חיים בסביבה ימית עם בעלי חיים אחרים. אף על פי כן מקרה זה הוא נדיר”.

תגובת בד”צ בית יוסף: מקרה זה חריג ונדיר ביותר, הואיל ובזמן כניסת הדג למפעל הוא עובר שטיפה בלחץ רב לניקיון. עם זאת, המקרה הועבר לבחינת רבני הבד”צ ויופקו הלקחים הנדרשים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמוך על סמוך
    15/06/2017 20:15
    תגובה
  1. זה בעיה נפוצה כשיש כמה כשרויות האחד סומך על השני והשני על השלישי מה שלבסוף אין פיקוח ואין אחריות והעיקר חותמת מהודרת ותשלום יקר על מוצר כשר

  2. איפה תגובת בד
    16/06/2017 17:04
    רגע
  3. מה עם בד”ץ העדה החרדית?