אולמרט מסתבך • במשטרה בודקים: האם הוא סיכן את ביטחון המדינה?

שי ניצן, על דעת היועמ"ש, פנה למשטרה בבקשה לפתוח רשמית בבדיקה נגד ראש הממשלה לשעבר בחשד לביצוע עבירה פלילית, הנוגעת להחזקת מסמכים מסווגים • הדיון בעניין שחרורו שתוכנן ליום ראשון - יידחה
חיים טוויל
כ"א סיון התשע"ז / 15.06.2017 14:57

רגע לפני השחרור: פרקליט המדינה פנה למשטרה, באישור היועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לקיים בדיקה בחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי האסיר אהוד אולמרט, במהלך שהותו בכלא מעשיהו.

ממשרד המשפטים נמסר, כי במהלך מאסרו כותב אולמרט ספר, שחלקים ממנו עוסקים בנושאים ביטחוניים רגישים.

במשרד מזכירים כי לאחרונה אירע אירוע שבו נתפס אצל אחד מעורכי דינו של אולמרט, בצאתו מביקור בכלא, פרק מהספר, העוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו.

הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר.

החשד שנבדק הוא כי אולמרט העביר הפרק לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה. לפיכך, הוחלט על ביצוע בדיקה משטרתית.

במסגרת הבדיקה נגבו עדויות מגורמים שונים ונתפסו מסמכים שונים.

הבוקר ערכה המשטרה, בין היתר, חיפוש במשרדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות, וזאת בעקבות צו בימ”ש שאישר זאת.

בהמשך, לאור ממצאי הבדיקה, תתקבל החלטה אם להפוך בדיקה זו לחקירה פלילית מלאה.

במקביל, הגישה המדינה בקשה לדחות את מועד הדיון בעניינו של אולמרט בוועדת השחרורים, הקבוע ליום א’ הקרוב, לאור פתיחתה של בדיקה משטרתית בפרשה זו, בכדי שהדיון יתקיים במידת האפשר לאחר שייאספו נתונים נוספים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חיפוש במערכת ידיעות אחרונות
    15/06/2017 17:05
    ארגון העיתונאים
  1. ארגון העיתונאים מוחה על החיפוש המשטרתי שבוצע הבוקר בבניין מערכת “ידיעות אחרונות”. עקרון החיסיון העיתונאי, שהוכר פעמים רבות בפסיקת בית-המשפט העליון, מגן על זרימת המידע לציבור באמצעות העיתונות. לפי עיקרון זה, אין לערוך חיפושים במערכות עיתונים ואסור לחשוף חומר שנועד לפרסום עיתונאי, בין אם המדובר בעיתון מודפס, בתחנת שידור, באתר אינטרנט עיתונאי או בהוצאת ספר עיתונאי.

    ארגון העיתונאים קורא למשטרה להפסיק לפגוע בעיקרון החיסיון העיתונאי.

    ארגון העיתונאים מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה להתערב ולהעיר למשטרה, כדי שפשיטות וחיפושים כאלה, על מערכות של כלי-תקשורת, לא יישנו.

  2. מכה לפרקליטות
    15/06/2017 18:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מכה לפרקליטות: הצדיק הגאון הרב איראם שליא”א שוחרר למעצר בית. בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות לעצור עד לתום ההליכים החרדי שאמר לראש אכ”א כי יש דין ויש דיין.