איזו זריזות: עדר עם 200 כבשים נגנב – והתיק נסגר בתוך כשבועיים

ערבים גנבו עדר כבשים בסמוך לכוכב השחר: לאחר מרדף שבוצע על ידי תושבים מהאזור הגניבה סוכלה • אלא שלאחר כשבועיים סגרה המשטרה את התיק כנגד הגנבים בעילה של 'עבריין לא ידוע' • בעל העדר: בתחנת המשטרה בכלל לא רצו שאגיש תלונה
חיים טוויל
כ"א סיון התשע"ז / 15.06.2017 13:52

לפני כשבועיים ביצעו ערבים ניסיון גניבה של עדר כבשים גדול, בן 200 ראש, ליד כוכב השחר, בשווי מאות אלפי שקלים.

ברגע האחרון הצליח הבעלים של העדר לזהות את הגניבה, תושבים רבים הוקפצו אל המקום, ביצעו מרדף אחרי הגנבים שנמלטו והשאירו את העדר בשטח, שכמובן נאסף חזרה לדיר.

בעלי העדר הגישו תלונה במשטרה בגין גניבת עדר צאן והיזק לרכוש ולבעלי חיים שברשותו, בתקווה לאיתור הגנבים.

אך לתדהמת הבעלים, התיק נסגר מספר ימים לאחר פתיחתו בעילה של ‘עבריין לא ידוע’.

 “רק בנס נמנע נזק של 200,000 שקלים”, אומר נריה בן פזי, בעל העדר. “בתחנת המשטרה בכלל לא רצו שאגיש תלונה, בגלל שניסיון הגניבה לא צלח. אני מצפה מהמשטרה להתעשת ולהתחיל לפעול בנושא. יש טביעות אצבע, סרטונים של מצלמות אבטחה ועוד המון מידע שאפשר לאסוף על הגנבים, כדי לתפוס אותם ולהעמיד אותם לדין כדי שמקרים אלו לא יישנו”.

עו”ד חיים בלייכר, ממחלקת נפגעי עבירה בארגון חוננו, פנה בבקשה דחופה אל המשטרה לקבל חומרי חקירה לצורך הגשת ערר על סגירת התיק.

“נדהמתי לגלות כי תיק חמור שכזה – אשר אך בנס הסתיים מבלי שהגנבים הצליחו בגניבת כ-200 ראשי צאן – נסגר תוך פרק זמן של פחות משבועיים מיום שנפתח, פרק זמן היוצר את הרושם כי לא באמת נתפסו ונותחו כל חומרי המדיה הרלוונטיים ממצלמות האבטחה והמצלמות הצהליו”ת מהצמתים והצירים הסמוכים למוקד האירוע” – כותב בלייכר.

 בהמשך המכתב, שהעתק ממנו הועבר לשר החקלאות, מציין בלייכר כי הפשיעה החקלאית הינה מכת מדינה ואשר על כן יש לטפל בה במלוא הרצינות והחומרה.

“סגירת תלונה מסוג זה ואי טיפול בה מהעילה ‘עבריין לא נודע’ בשעה שהעבריין עודנו מתהלך חופשי ומחר יחזור וינסה לגנוב צאן או בקר פעם נוספת הינה פרצה הקוראת לגנב”.

הוא אף מפציר במשטרה: “בטרם תחליטו כל החלטה בעניין – למהר ולאסוף את נתוני המידה ממצלמות האבטחה שבצמתים שלאורך כביש אלון ובנקודות החיבור השונות – ובפרט נקודות החיבור לציר 60 – שכן על פי הצלבת נתוני המצלמות עם שעת הגניבה יגדלו הסיכויים שבאיתור העבריינים”.

“גניבה זו מצטרפת לפשיעה חקלאית הקיימת בשטחים נרחבים בארץ. מעבר לנזק הכלכלי העצום, יש לפשיעה חקלאית משמעות לאומית, באפשרות של מדינת ישראל להחזיק באדמותיה” – הוסיף בלייכר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות