התנקשות פוליטית בארה”ב: חבר קונגרס רפובליקני נורה; מצבו אנוש

מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, סטיב סקילזה, נפצע באורח אנוש באירוע ירי במגרש אימונים של בייסבול בווירג'יניה • התוקף, מתנגד לטראמפ שהתנדב במסע הבחירות של ברני סנדרס - חוסל • הנשיא טראמפ: "נעצב עמוקות על הטרגדיה"
קובי פינדרוס
כ"א סיון התשע"ז / 14.06.2017 22:19

 התנקשות פוליטית בארה”ב: סקוט סקליס, חבר הקונגרס אמריקני נורה היום (רביעי) בווירג’יניה, ומצבו מוגדר, לאחר ניתוח חירום – אנוש. כך נמסר הערב מבית החולים מדסטאר בוושינגטון.

חבר הקונגרס נורה בידי מתנקש, שירה עשרות קליעים על חברי קונגרס רפובליקניים ופצע ארבעה בני אדם.

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, נאם אחר הצהרים בשידור חי לאומה ואמר: “סטיב, לא רק העיר מתפללת עבורך – אלא האומה כולה ולמען האמת, העולם כולו”.

הנשיא  גם עדכן כי היורה מת מפצעיו. טראמפ הודה לשוטרים שאיבטחו את סקליס ונטרלו את היורה.

ככל שחולפות השעות האירוע הולך ומתברר כניסיון התנקשות על רקע פוליטי: היורה זוהה כג’יימס הודג’קיסון, בן 66, תושב מדינת אילינוי, שניהל עסק של שמאות בתים עד לשנה שעברה.

מחשבון הפייסבוק שלו עולה כי הוא היה אוהד של המתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס, והתנדב במסע הבחירות שלו.

בפוסט פייסבוק מ-22.3.17 כתב: “טראמפ הוא בוגד. טראמפ חיסל את הדמוקרטיה שלנו. הגיע הזמן לחסל את טראמפ ושות'”.

עתה נראה כי הרפובליקנים ואוהדיהם יצביעו על ההסתה המתמשכת של השמאל נגד הנשיא טראמפ כסיבה שתרמה לאירוע.

הירי התרחש במגרש הבייסבול בו התאמנו חברי קונגרס רפובליקנים ועוזרים לקראת משחק שמתוכנן למחר, בינם לבין הדמוקרטים. מדובר במסורת בת כ-100 שנה. המשחק יתקיים כמתוכנן.

על פי הדיווחים, הודג’קינסון השתמש ברובה מסוג M4.

הבולשת הפדרלית (FBI) השתלטה על החקירה והבהירה כי המניע עדיין לא ברור כמו גם אם חברי המפלגה הרפובליקנית, שהתאמנו במגרש בייסבול בעיר אלכסנדריה, היו המטרה.

סנדרס הגיב: “אני חש בחילה מהמעשה המתועב הזה. אלימות בכל צורה היא בלתי מתקבלת בחברה שלנו ואני מגנה את המעשה הזה בצורה החזקה ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות