אחרי דן מרגלית: גם העיתונאי מוטי גילת פוטר מהעיתון ‘ישראל היום’

עיתונאי נוסף הודח היומון ישראל היום: מוטי גילת, הכותב בעיתון מאז שנת 2008, קיבל הודעה על פיטורים • לפי חדשות 2, אמר למקורביו: מדובר ב"חיסול של העיתונות החוקרת" שמוביל העורך החדש
אבי כץ
כ' סיון התשע"ז / 13.06.2017 21:05

העיתונאי מוטי גילת קיבל היום (שלישי) הודעה מהעורך החדש של העיתון ‘ישראל היום’, בועז ביסמוט, על הפסקת עבודתו בעיתון.

על פי הדיווח בערוץ 2, גילת טוען כי ביסמוט טען שהעילה להפסקת עבודתו היא צמצומים כלכליים. אולם, לדבריו, גם לאחר שהציע להפחית מחצית משכרו העורך עמד על החלטתו.

העיתונאי הוותיק, הכותב בעיתון מאז שנת 2008, אמר למקורביו כי מדובר ב”חיסול של העיתונות החוקרת והנושכת” – כחלק מהקו בו נוקט ביסמוט.

גילת נחשב לאחד העיתונאים הבכירים והוותיקים בישראל היום, וגויס לעבוד בו יחד עם עוזריו לצוות התחקירים.

ביסמוט החליף בתפקיד את עמוס רגב לפני קצת יותר מחודש.

בשבוע שעבר פיטר ביסמוט  את העיתונאי דן מרגלית. לדברי מרגלית הפיטורין בוצעו על רקע  חילוקי דעות אידיאולוגיים, לאחר שורה של מאמרים והתבטאויות שפרסם בתקופה האחרונה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

“פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור”, צייץ מרגלית לאחר הפיטורין. “בועז ביסמוט שטס עתה עם ביבי פיטר אותי מ’ישראל היום’. זה לא כלכלי, כי לא הציע להפחית משכרי. אני גא וגם עצוב”.

במקום מרגלית הצטרף אל העיתון העיתונאי אמון לורד, שערך בעבר את מקור ראשון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פיטורי ה
    14/06/2017 07:50
    אני
  1. סוף סוף מישהוא שמביא את האמת המאוחר לידיעת הציבור ומפטרים אותו. היה מעניין מאד לקרוא את סקריו/חקירותיו ומדורו הוא אחד מן המעטים שקראתי ראשית כל ולרוב רק אותם. מאחל לו שנים רבות ללא שתיקה ושימשיך בכל דרך שהיא לגלות את האמת העצוב בארצנו. חזק ואמץ ואורך ימים ושנים טובות בבריאות ובשמחה.