חותמות כשרות מזויפות: הושמדו 10 טונות של עופות ונקניקים ב’ביסאן’

במבצע משולב של הרבנות הראשית, משרד הבריאות ויחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות הושמדו כ-10 טון של עופות ומוצרי עופות במפעל הבשר 'ביסאן' בירושלים • חרדים 10 חושף: זו תעודת הכשרות המזויפת שהציג המפעל
חיים טוויל
י"ט סיון התשע"ז / 13.06.2017 13:25

היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל, בשיתוף פעולה עם שרות המזון של לשכת הבריאות ירושלים ונציגי יחידת הפיצו”ח של משרד החקלאות, פשטו השבוע על מפעל הבשר ‘ביסאן מוצרי מזון בע”מ’ והשמידו כ-10 טונות של עופות ומוצרי עופות.

במהלך הביקורת נמצאו מוצרי עופות שמקורם אינו ידוע ואשר יוצרו בתנאי תברואה ירודים, ללא עמידה בתקנים וללא תנאים ראויים.

בנוסף, כפי שדווח בחרדים10, נתפסו עשרות אלפי תוויות וציוני כשרות מזויפים.

בהוראת הרופאה הווטרינרית המחוזית של משרד הבריאות הושמדו כל מוצרי העופות והבשר שנמצאו במפעל, ופקחי הרבנות החרימו את תוויות הכשרות המזויפות.

הפשיטה וההשמדה  במפעלי ‘ביסאן’ נערכו לאחר שבשבוע שעבר התקבל מידע מודיעיני ביחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל על ייצור מוצרי בשר תחת זיופי כשרות של הרבנות.

נקניקים

במשרד הבריאות אומרים: “הטיפול במוצרי עופות, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק לבריאות הציבור”.

במשרד הבריאות הודיעו כי ימשיכו “לנקוט צעדי אכיפה לרבות צעדים משפטיים כנגד עסק המזון”.

רפי יוחאי, ראש היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות: “במהלך פעילות שנערכה התגלתה, למעשה, שוב החשיבות של שיתוף הפעולה בין יחידות השדה של משרד החקלאות ושל מחלקת הונאה בכשרות בתוך אגף הכשרות הארצי של הרבנות הראשית לישראל ושל משרד הבריאות”.

לדבריו, “היחידה פועלת במלוא המרץ על מנת לאתר מידע נוסף בנושא זיופים ורמאות, ומבצעת מידי יום ביקורות ופשיטות בכל רחבי הארץ”.

צפו: נחשפת תעודת הכשרות המזויפת

נקניקים, כשרות מזויפת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צער בעלי חיים
    18/06/2017 21:31
    לטם
  1. זו לא קצת חוצפה רק מטעמי דת להשמיד מזון? לא היה אפשר לשלוח אותו לאנשים שצריכים??? למה סתם להתעלל בבעלי חיים ואז לזרוק אותם אם אתם לא רוצים לאכול את האוכל הזה אין סיבה שמישהו שכן רוצה לא יוכל