הצעת חוק חדשה: הקלות בעבודה לעובדים הצמים בימי הצום הדתיים

נכון להיום, ההחלטה האם להקל על עובדים הצמים במועדים דתיים כפופה לשיקול דעתו הבלעדי של המעסיק • לפי ההצעה: העובד יוכל לאחר לעבודה בשעתיים, או לסיים את העבודה שעתיים לפני הזמן במהלך ימי הצום
אריה ריבקינד
י"ד סיון התשע"ז / 08.06.2017 15:20

וועדת שרים לענייני חקיקה תעלה ביום ראשון הצעת החוק של ח”כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני, המבקשת להעניק הקלות בשעות עבודה לעובדים הצמים במועדים דתיים.

נכון להיום, ההחלטה האם להקל על עובדים הצמים במועדים דתיים כפופה לשיקול דעתו הבלעדי של המעסיק, ובמרבית המקרים הקלות אלו יבואו על חשבון ימי החופשה השנתית.

הצעת החוק מבקשת לאפשר לעובד יהודי המצהיר כי הוא צם באחד או יותר מחמשת הצומות הבאים: צום גדליה, עשרה בטבת, תענית אסתר, י”ז בתמוז ותשעה באב; עובד מוסלמי הצם בחודש הרמדאן; ועובד דרוזי המצהיר שהוא משתתף בתפילות ה’אל-עושר’ – לאחר לעבודה בשעתיים, או לסיים את העבודה שעתיים לפני הזמן במהלך ימי הצום.

הצעת החוק באה על רקע תלונות של עובדים מוסלמים רבים אשר תצמים בחודש הרמאדן, מתקשים לתפקד באופן מלא במקום העבודה, ואינם יכולים להרשות לעצמם לקחת ימי חופשה מרובים, לאורך תקופת הצום הארוכה.

יוזם ההצעה, ח”כ בהלול, אמר לקראת הדיון בוועדת השרים: “החברה הישראלית, יהודים ומוסלמים, היא חברה מסורתית ולמרבית הציבור חשוב לקיים מנהגים ומצוות דתיות. צום הרמאדן הוא מהמצוות החשובות באיסלם. גם אני, שאינני אדם דתי ביום יום, מקפיד לצום לאורך החודש. בשנים האחרונות כיוון שהרמדאן מתקיים בחודשי הקיץ והימים ארוכים , הקושי לאדם העובד רב עוד יותר, ועלול אף לסכנו בריאותית”.

בהלול הוסיף: “מדינת ישראל מדברת רבות על החשיבות של שילוב האוכלוסייה הערבית בכלכלה ובמקומות העבודה. התחשבות סמלית כמו הקלה בשעות העבודה בזמן הרמאדן, יכול להביא לשינוי מרחיק לכת הן בתחושת השייכות והחיבור של הציבור הערבי, והן ביכולת שלו להשתלב במקומות העבודה מחוץ לקהילה המקומית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות