4 שנים: הנשיא הפחית שנה מעונשו של מאיר רבין – ממורשעי ‘הולילנד’

ריבלין החליט להפחית בעונשו של מאיר רבין, שהורשע בפרשת הולילנד - והעמיד את תקופת מאסרו על 4 שנות מאס • הסיבה: טענות שהביאו להקלה בעונש של נאשמים אחרים - לא נדונו ביחס אליו • בנוסף יש נסיבות אישיות ומשפחתיות שלא ניתן לפרט - שאירעו לאחר מתן גזר הדין
חיים טוויל
י"ד סיון התשע"ז / 08.06.2017 13:33

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, החליט היום (חמישי) להפחית בעונשו של מאיר רבין חיימוב, שהורשע בפרשת הולילנד – והעמיד את תקופת מאסרו על 4 שנות מאסר בפועל.

על פי המלצת שרת המשפטים והגורמים המקצועיים במשרד המשפטים, נמצא כי יש ממש בבקשת החנינה שהוגשה על ידי מאיר רבין –  מי שכונה ‘המאכער’, ונגזרו עליו חמש שנות מאסר – לפיה טענות שהביאו להקלה בעונשם של נאשמים אחרים בפרשה, לא נדונו ביחס אליו ולא קיבלו ביטוי בגזר הדין.

יצוין, כי בנוסף מתקיימות בעניינו נסיבות אישיות ומשפחתיות שלא ניתן לפרט מטעמי צנעת הפרט, שאירעו לאחר מתן גזר הדין.

מאיר רבין, המרצה את עונשו באגף 10 בכלא מעשיהו – לצד אהוד אולמרט ויתר מורשעי הפרשה – היה עוזרו של עד המדינה בפרשת הולילנד והורשע בהעברת תשלום שוחד לאליעזר שמחיוף, סגן ראש העיר  ירושלים, ובקבלת שוחד מדני דנקנר כדי להעבירו לקרוב משפחתו, יעקב אפרתי מנהל מינהל מקרקעי ישראל.

יעקב אפרתי זוכה מקבלת שוחד.

סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר אליעזר שמחיוף, עליו נגזרו שנה וחצי מאסר בפועל, שוחרר בתחילת השנה על ידי ועדת השחרורים שעל יד שירות בתי הסוהר, לאחר שהוחלט לנכות לו שליש ממאסרו.  על שמחיוף נגזרו בתחילה בבית המשפט המחוזי שלוש וחצי שנות מאסר. בית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגיש והפחית את עונשו לשנה וחצי מאסר בפועל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו בעצם כתב אשמה נגד בג
    08/06/2017 21:40
    ריאלי
  1. שרק בגלל שהוא חרדי לא התייחסו לטענותיו הצודקות
    והנה משרד המשפטים מאשר כי הוא צודק