תרזה מיי או ג’רמי קורבין? בריטניה בוחרת • ובמי תומכת התקשורת?

אזרחי הממלכה המאוחדת הולכים היום לבחירות, בצל גל הטרור - ויקבעו את זהותה של מפלגת השלטון הבאה • עיתוני המדינה לא מנסים להסתיר מי מהמועמדים הוא המועדף עליהם
נתן פרל
י"ד סיון התשע"ז / 08.06.2017 10:09

עשרות מיליוני אזרחי בריטניה יצביעו היום (חמישי) בבחירות לפרלמנט הבריטי, ויקבעו בכך את זהותה של מפלגת השלטון הבאה – ובעיקר את זהות ראש הממשלה הבא.

הבחירות בבריטניה נערכות בצל גל פיגועי הטרור במנצ’סטר, שם נרצחו 22 בני אדם, והפיגוע בגשר לונדון בו נרצחו 8 בני אדם.

אירוע משמעותי נוסף שמשפיע רבות על הבחירות הוא החלטת אזרחי בריטניה במשאל העם שנערך לפני כשנה – לעזוב את האיחוד האירופי, ה’ברקזיט’.

על הבחירות בבריטניה הכריזה ראש הממשלה תרזה מיי, ההיתה בטוחה בניצחונה, אולם הסקרים שנערכו בשבועות האחרונים מלמדים כי המפלגה השמרנית – בראשה היא עומדת, עלולה לאבד את הרוב המוחלט שהיה לה עד כה בפרלמנט.

העיתונים המופצים בבריטניה נוקטים עמדה פוליטית ברורה במיוחד במהלך הבחירות – וקוראים מפורשות במי לתמוך.

ערוץ 10 מציג את שערי העיתונים היצרתיים:

בריטניה, בחירות

ה’דיילי אקספרס’ תומך בתרזה מיי, ובעמוד הראשי שלו הוא קורא במפורש: “הצביעו עבור מיי היום”. בכותרת המשנה של העמוד הראשי נאמר: “העתיד של המדינה שלנו תלוי בזה (בבחירות)”.

גם ‘הסאן’ בחר במנהיגת המפלגה השמרנית בבריטניה, והציג ציור של ג’רמי קורבין בתוך פח זבל עם הכיתוב: “אל תדחפו את בריטניה בפח אשפה” – משחק מילים באנגלית על שם משפחתו של מנהיג מפלגת הלייבור.

בנוסף לקריקטורה, מופיעים משפטים “מחמיאים” לקורבין, בו העיתון קורא לו, בין היתר, “חבר של טרוריסטים”, “הורס העבודות”, “בובה של האיגודים”, “מרקסיסט קיצוני” ו”חסר תועלת בנוגע לברקזיט”.

גם ‘דיילי מייל’ מצטרף לקו המביע תמיכה במיי.

“המדריך הטקטי כדי להזניק את השמרנים ואת הברקזיט”, נכתב בכותרת שבשער העיתון, על רקע תמונה של מיי. “בואו נצית מחדש את הרוח הבריטית”, נכתב בכותרת בולטת שנייה.

בריטניה, בחירות

ה’דיילי מירור’, לעומת זאת, בחר באופן ברור בקורבין – ופרש על עמוד השער שלו תמונה לא מחמיאה במיוחד של ראשת הממשלה, כשלצידה הכיתוב: “שקרים, שקרים ארורים ותרזה מיי”.

מתחת לתמונתה של מיי נכתב “אל תדונו את בריטניה לחמש שנים נוספות של הבטחות שקריות של המפלגה השמרנית”.

בראש העמוד מופיע הכיתוב “למען הרבים ולא המעטים, הצביעו לייבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות