השגרירה באו”ם התעקשה להיפרד מהאבטחה ולהתפלל עם כל הנשים בכותל

שגרירת ארה"ב לאו"ם נפגשה בירושלים עם ראש הממשלה נתניהו - ואמרה: מתחילים לראות שינוי ביחס הארגון כלפי ישראל • נתניהו: "תודה על התייצבותך לצד ישראל והאמת" • היילי: "כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת, ואני די נפעמת מהתגובות" • על הכותל:" החיים שלי ישתנו בעקבות הביקור"
יוני גרין
י"ג סיון התשע"ז / 07.06.2017 20:49

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם שגרירת ארה”ב לאו”ם ניקי היילי שהגיעה לביקור בישראל.

“תודה על כל העזרה שלך ועל התייצבותך לצד ישראל, לצד האמת”, אמר נתניהו.

היילי הגיבה:  “יפהפה כאן. תודה לך על הפגישה, אנו מעריכים זאת.  כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת, ואני די נפעמת מהתגובות. זה היה פשוט מנהג באו”ם, זה משהו שהם כל כך רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זאת בריונות, והאו”ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול. אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה”.

לפי חדשות 2, ישראל וארה”ב יפעלו יחד באו”ם כדי להביא לביטול החלטת מועצת הביטחון 2334 נגד ההתנחלויות.

על פי הדיווח, מדובר ביעד שהוצב גם בפגישה שהתקיימה היום בין ראש הממשלה לשגרירת האמריקנית באו”ם, ומטרתה לבטל את ההחלטה שהתקבלה בתמיכת הנשיא הקודם – ברק אובמה.

בהמשך הגיעו השגרירה היילי וסגנה ג’ון לרנר אל רחבת הכותל המערבי ונשאו תפילה.

היילי קיבלה הסבר מרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ומנכ”ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב על המקום וחשיבותו לעם היהודי והביעה התרגשות רבה מהביקור במקום.

השניים ציינו בפניה את ההערכה הרבה של העם היהודי כולו אליה, על תמיכתה בעם ישראל.

למרות שגודר עבורה מקום מיוחד בעזרת הנשים על ידי גורמי הביטחון, התעקשה היילי להתפלל יחד עם כל הנשים שהיו באותה שעה בעזרת נשים.

בעזרת הנשים קיבלו אותה באהדה – והיא השיבה להן בחום ואהבה. היא נשאה תפילה ארוכה ליד אבני הכותל, כשהיא מציינת את התרגשותה מביקור במקום הקדוש לעם היהודי.

היילי אמרה לאחר שיצאה מהרחבה: “אני נפעמת מאוד מהיחס החם שהציבור בישראל נותן לי. זה לא מגיע לי, אני רק אומרת את האמת. מאוד כואב שרק עכשיו, אחרי הרבה שנים, אומרים בגלוי את האמת”.

רב הכותל המערבי העניק לה ספר של מנהרות הכותל המערבי והיא חתמה בספר המבקרים וכתבה: “הלב שלי מלא, והחיים שלי ישתנו בעקבות הביקור. זאת הייתה ברכה לחוות מקום קדוש עם אנשים רוחניים מלאי אהבה. שאלוקים יברך את כל מי שבא לכותל המערבי”.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    08/06/2017 09:46
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. תודה לך !!!

  2. גם היא מוכיחה לנו שהיופי זה הצניעות!!
    08/06/2017 11:50
    חוה
  3. תראו כמה היא לבושה בצניעות, מכבת את קדושת הכותל

  4. היילי נראית
    08/06/2017 11:56
    נטלי
  5. בול כמו ילדת תימן חטופה,כפרה עליה!!! הכל ייתכן אל תפסלו על הסף

  6. ברכות
    08/06/2017 18:39
    גדעון
  7. יברכך אלוקים וישמרך יאר אלוקים פניו אלייך ויחונך ישא אלוקים פניו אליך. וישם לך שלום לך למשפחתך ולכול האנשים השפויים