האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של שליט קטאר – וגרמו למשבר?

גורמים אמריקנים מסרו לרשת CNN כי קיים מודיעין המצביע על על כך שהאקרים רוסיים שתלו הודעות שקריות בסוכנות הידיעות הממלכתית של קטאר - ובכך הובילו למשבר המטלטל את מדינות המפרץ
נתן פרל
י"ג סיון התשע"ז / 07.06.2017 09:08

חוקרים אמריקנים מאמינים כי האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר א-ת’אני באתר סוכנות הידיעות הקטארית, ובכך הובילו למשבר עם מדינות המפרץ ומדינות ערביות נוספות. כך דווח הלילה (רביעי) ברשת CNN.

לפי הדיווח, האקרים רוסיים שתלו במחשבי סוכנות הידיעות הממלכתית של קטאר ציטוטים של שליט קטאר, התומכים באיראן ומבקרים את הנשיא האמריקאי טראמפ, ובכך גרמו למשבר שהוביל את מדינות המפרץ, סעודיה ומדינות ערביות נוספות להכריז על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם קטאר.

על פי הנאום, שיוחס לו לפני כשבועיים, השליט אמר במהלך טקס סיום טירונות של חיילים: “יחסי הנסיכות עם ישראל טובים וחמאס הוא הנציג הלגיטימי של הפלסטינים”. כמו כן, הוא ביקר את הקו האנטי-איראני שמובילה ערב הסעודית ואמר כי הנשיא דונלד טראמפ “עלול שלא להאריך ימים בבית הלבן בשל חקירת קשרי ממשלו עם רוסיה”.

על פי ההערכות, ההאקרים פעלו בשליחות הקרמלין. לדברי הגורמים האמריקנים, מטרת ההאקרים הרוסים הייתה לגרום לשסעים בקרב ארצות הברית ובעלות בריתה.

שר החוץ הקטארי אמר ל-CNN כי “המשבר כולו מתבסס על מידע שגוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות