קהילת מהרז”ל מסאטמר מחקה את אחיו? גם הם יזמו מכתבים לטראמפ

בקהילת סאטמר יזמו ביום שישי שיגור אלפי מכתבים אישיים נגד ישראל לנשיא טראמפ - בגלל מה שהם מכנים "רדיפת החרדים והדת בארץ הקודש" • היום הכריזו גם מארגני העצרת נגד הגיוס מטעם קהילת הרבי מהרז"ל על עצומת מכתבים אל הנשיא • גורמים בסאטמר: זה מראה שגם הם הבינו שזו הדרך הנכונה לפעול?"
יוסף גרינבוים
י"ג סיון התשע"ז / 07.06.2017 00:04

אחרי שהאדמו”ר מהרז”ל מסאטמר התייצב לצד אחיו הרבי מסאטמר בפולמוס ‘גזירת הגיוס’ וקבע, כי מותר להתייצב בלשכות הגיוס לקבלת ‘פטור’ משירות בצה”ל – שוב מאמצת היום (שלישי) קהילתו את דרך פעולתו של האח הגדול.

ביום שישי האחרון, לאחר שפורסמו התמונות שתיעדו את האלימות הקשה שהפעילו כוחות המשטרה במהלך הפשיטה על שכונת מאה שערים, יצאה קהילת סאטמר, בראשה עומד האדמו”ר מהר”א, בקמפיין ענק: משלוח אלפי מכתבים אל נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, בהם מתלוננים החסידים על “רדיפת החרדים והדת בארץ הקודש”.

היום החליטו גם בקהילתו של מהרז”ל מסאטמר ללכת בעקבות רבני קהילת סאטמר – ‘ועד משמרת חומתיך ירושלים’, שיזם את הקמפיין של כתיבת המכתבים לנשיא ארה”ב.

במודעה שפורסמה מטעם מארגני ההפגנה המתוכננת על ידי קהילתו של הרבי מהרז”ל נגד ‘גזירת הגיוס’  – נקראים כל החסידים לכתוב מכתבים לנשיא ארה”ב על רדיפת הדת בארץ הקודש.

גורמים בסאטמר שואלים בעקבות החיקוי: “האם זה מראה שגם הם הבינו שזו הדרך הנכונה לפעול?”

כפי שדווח בתחילת השבוע בחרדים10, במודעה שפורסמה על ידי רבני ‘ועד משמרת חומתיך ירושלים’, התבקשו כל חברי קהילת סאטמר בארצות הברית לכתוב “מכתב אישי לנשיא ארה”ב ירום הודו. בתחילה להודות לו על אי העברת שגרירות ארה”ב לירושלים, ואחר כך לבקש ממנו שיתערב אישית למנוע את הרדיפה הנוראה שיש בימים האחרונים בארה”ק בכלל ובירושלים בפרט”.

עסקני הוועד הודיעו כי יסייעו לציבור לנסח מכתבים שישלחו לבית הלבן בוושינגטון, כדי “למחות על כך שהדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון תפסיק להשתולל כמו ברוסיה הבולשביקית לעצור ילדים על עבירה של צעקות ונאצות”.

סאטמר

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אף פעם לא היה המצב של תלמידי הישיבות פה יותר טוב.
    07/06/2017 01:29
    חנוך
  1. אלו רוצים לעורר את השנאה שיחזור לפיד וכל השונאים?

  2. זלמן
    07/06/2017 12:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בשולי המכתב, הם יכולים גם לתת דין וחשבון, על גנבותיהם מהרשויות האמריקאיות; ביטוח לאומי, השלמת הכנסה, הלבנת הון, עיסקאות סמים, ושאר תחומים שהסטמארים מפגינים באמצעותם, אי מרידה באומות העולם.

  4. קהילה??
    07/06/2017 14:02
    משה
  5. האדמורי”ם מסטמאר יש 2 אחד מהרי”י אחד מהר”א.
    לשניהם יש חסידות גדולות שניהם רבי’ס.

    באתר חרדים10 יש רק רבי 1??? השני מהניג קהילה???