בכנסת חקרו את השוטרים: למה לא סגרתם דוכן שחילק במירון סיגריות חינם?

בכנסת התקיים דיון על חלוקת סיגריות בחינם בהילולת ל"ג בעומר במירון • נציג המשטרה: לא ראינו את הדוכן מרוב משימות • יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג: המשטרה פטרה את עצמה מאכיפה
אריה ריבקינד
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 18:59

“מטרת המשטרה באירוע המורכב של הר מירון בל”ג בעומר הייתה למנוע אסון, ושכל מי שרוצה יגיע בשלום ויחזור בשלום”, אמר סנ”צ משה ברקוביץ, היועץ המשפטי של מחוז צפון במשטרה בתשובה לשאלת יו”ר הוועדה למאבק בסמים, ח”כ תמר זנדברג, מדוע לא אכפה המשטרה את החוק ואיפשרה לחברת סיגריות לחלק בדוכן שלה סיגריות בחינם, בניגוד לחוק.

ברקוביץ המשיך והסביר: “השוטרים לא ראו את הדוכן מרוב משימות. זה דוכן שאושר על פי חוק רישוי עסקים, ואנחנו לפני האירוע לא ראינו מניעה לאשר את פתיחתו”.

העיתונאי יאיר קראוס, מ-nrg360, שחשף ותיעד את חלוקת הסיגריות בדוכן: “האבסורד הגדול הוא שלאחר שתיעדנו את העבירה, חברת דובק טענה שהחלוקה נעשתה בתמורה למילוי שאלון סקר. כשהייתי במקום, לא היה ולא נברא שום שאלון”.

רפ”ק מיכה טובול, ראש ענף רישוי ואבטחה: “כבר 10 שנים הדוכן הזה ממוקם באותו מקום. אני בודק אם המיקום לא מפריע למשטרה ואם יש אישור בעל השטח. אם מדובר בגוף חוקי, אני לא מונע פתיחת דוכן”.

יו”ר הוועדה, ח”כ תמר זנדברג: “כשהגיש את בקשת הרישיון, מה הוא ביקש? כשהמפלגה רוצה לחלק חומרי הסברה אנו נתקלים בחומות בירוקרטיה. לא שמעתי שאם הגוף חוקי, אז אין שום מניעה לפתוח דוכן. ואם הוא היה מוכר שם סמים או נשק? או מחלק אלכוהול לקטינים?”

רפ”ק טובול: “היינו פועלים, אבל כשמוגשת בקשה אני לא יורד לכל מה שאסור. חזקה עליו שאם הוא מחלק אוכל, הוא יודע מה אסור לפי חוק. הוא אמור לדעת”.

ח”כ יהודה גליק: “יש שלט ענק – ‘אני מחלק סיגריות’. זה כמו להצהיר ‘אני עבריין’. עשרות אלפי שוטרים היו שם והתעלמו”.

סנ”צ משה ברקוביץ: “חוק רישוי עסקים קובע מי אחראי. המשטרה אחראית על ההיבט המבצעי. הרשות המקומית היא הממונה, והפקחים שלה צריכים לאכוף. יש לי סמכות על פי חוק לסגור עסק שמוכר אלכוהול לקטינים. אין לי סמכות מינהלית לסגור מי שמחלק סיגריות בחינם”.

ח”כ זנדברג: “ייתכן שצריך לנסח חוק חדש שיסמיך פקחים, אבל כל עוד אין, זה לא פוטר אותך מאכיפה”.

סנ”צ משה ברקוביץ: “אני מקבל שצריך לגלות יותר רגישות לדוכנים בשנה הבאה”.

רפ”ק מיכה טובול: “דובק הגישו בקשה להקמת שני דוכנים, אחד מהם להנחת תפילין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות