מקורבי ניר ברקת: הוא הגיע לנחם את הגר”ש אוירבך “בתיאום מוחלט”

ביקור ניחום האבלים של ניר ברקת אצל הגר"ש אוירבך עורר ביקורת קשה בקרב חוגי 'העדה' - והוביל גורמים ב'פלג' להתנער ולהכריז: "וראש העיר נכנס כאחד האדם, בלי תיאום" • מקורבי ראש העיר לחרדים10: "הגיע בתיאום מוחלט ומוקדם עם אנשי הרב, כנהוג בביקורים רשמיים מעין אלו"
יוסף גרינבוים
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 10:56

האם ניחום האבלים שערך ראש העיר ניר ברקת אצל מנהיג ‘הפלג הירושלמי’ הגר”ש אוירבך, שישב שבעה על פטירת אחותו ע”ה – היה מתואם או לא?

הרב חיים אהרן טאמבאק, מראשי ‘הפלג’ המתגורר בשכונת פלטבוש שבברוקלין, פרסם ‘גילוי דעת’ מיוחד, בו קבע כי “מתוך בירור יסודי שערכתי, נתברר לי כי הביקור לא היה כמובן מאליו מתואם כלל ועיקר על דעת מרן שליט”א, וראש העיר נכנס כאחד האדם, כאשר דלתו של ראש הישיבה הייתה פתוחה לרווחה למאות ואלפי מנחמים”.

אלא שמקורבי ראש העיר אמרו בתגובה לחרדים 10: “הביקור היה למטרת ניחום אבלים. ראש העיר הגיע בתיאום מוחלט ומוקדם עם אנשי הרב, כנהוג בביקורים רשמיים מעין אלו”.

לדבריהם, “ראש העיר התקבל בידי באי הבית, נציגי הרב ובידי הרב בעצמו בכבוד ובמאור פנים”.

גורמים בסביבת הרב אוירבך אומרים, עם זאת, כי אין כל משמעות למכתב שפרסם הרב טאמבאק, וכי אין הוא מייצג אלא את כותבו הפרטי.

כתב חרדים 10 מציין, כי ברקת הגיע אל ניחום האבלים כשהוא מלווה בסגנו חיים אפשטיין מסיעת ‘בני תורה’ של ‘הפלג הירושלמי’. בתיעוד וידאו מניחום האבלים ניתן גם לשמוע כיצד הגר”ש אוירבך מזכיר לראש העיר את ה”הקצאות למוסדות” שהתחייב לפלג הירושלמי.

כפי שדווח אמש בחרדים10, ניחום האבלים שקיים ראש  העיר ירושלים, ניר ברקת, אצל מנהיג ‘הפלג’,עורר את זעמם של מי שנחשבים שותפיו לדרך – חוגי ‘העדה החרדית’.

בקו קולי של חברי העדה החרדית תקפו את בואו של מי שמוגדר בפיהם “מחלל שבת בפרהסיה” והגדירו את הביקור “א שרעקלעך חילול השם”.

בתגובה פרסם הרב חיים אהרן טאמבאק, מראשי ‘הפלג’, ‘גילוי דעת’, בו כתב: “כמה צער ובזיון היה בביקור התנחומין שערך ראש עיריית ירושלים החילוני המנוכר והמרוחק משמירת תורה ומצוות ואשר ידיו רב לו בחילולי שבת רח”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות