מבוכה ב’פלג’: ה’ניחום’ של ברקת אצל הרב אוירבך הכעיס את העדה

ניחום האבלים של ברקת אצל הגר"ש אוירבך עורר ביקורת קשה בקרב חוגי 'העדה' - והוביל גורמים ב'פלג' להתנער: "כמה צער ובזיון היה בביקור התנחומין" • למרות הטענה כי הביקור לא היה מתואם, ברקת הגיע בליווי סגנו מ'הפלג' - חיים אפשטיין, והגר"ש הזכיר ה"הקצאות למוסדות" שהתחייב • מקורבי ברקת: "הגיע בתיאום מוחלט"
יוסף גרינבוים
ד' סיון התשע"ז / 28.05.2017 21:27

מבוכה ב’פלג הירושלמי’: ניחום האבלים שקיים ראש  העיר ירושלים, ניר ברקת, אצל מנהיג ‘הפלג’, הגר”ש אוירבך, שישב שבעה על פטירת אחותו עורר את זעמם של מי שנחשבים שותפיו לדרך – חוגי ‘העדה החרדית’.

בקו קולי של חברי העדה החרדית תקפו את בואו של מי שמוגדר בפיהם “מחלל שבת בפרהסיה” והגדירו את הביקור “א שרעקלעך חילול השם”

בתגובה פרסם הרב חיים אהרן טאמבאק, מראשי ‘הפלג’ המתגורר בשכונת פלטבוש שבברוקלין – ‘גילוי דעת’ מיוחד, בו קבע כי “כמה צער ובזיון היה בביקור התנחומין שערך ראש עיריית ירושלים החילוני המנוכר והמרוחק משמירת תורה ומצוות ואשר ידיו רב לו בחילולי שבת רח”ל”.

עוד הוא מוסיף וכותב, כי “מתוך בירור יסודי שערכתי, נתברר לי כי הביקור לא היה כמובן מאליו מתואם כלל ועיקר על דעת מרן שליט”א, וראש העיר נכנס כאחד האדם, כאשר דלתו של ראש הישיבה הייתה פתוחה לרווחה למאות ואלפי מנחמים”.

למרות הטענה כי הביקור לא היה מתואם, ברקת הגיע אל ניחום האבלים כשהוא מלווה בסגנו חיים אפשטיין מסיעת ‘בני תורה’ של ‘הפלג הירושלמי’.

כמו כן, בתיעוד מניחום האבלים ניתן לשמוע כיצד הגר”ש אוירבך מזכיר את ה”הקצאות למוסדות” שהתחייב לפלג הירושלמי.

מקורבי ראש העיר אמרו בתגובה לחרדים 10: “הביקור היה למטרת ניחום אבלים. ראש העיר הגיע בתיאום מוחלט ומוקדם עם אנשי הרב, כנהוג בביקורים רשמיים מעין אלו”.

לדבריהם, “ראש העיר התקבל בידי באי הבית, נציגי הרב ובידי הרב בעצמו בכבוד ובמאור פנים”.

גורמים בסביבת הרב אוירבך אומרים, עם זאת, כי אין כל משמעות למכתב שפרסם הרב חיים אהרן טאמבאק, וכי אין הוא מייצג אלא את כותבו הפרטי.

הפלג, ניחום אבלים של ברקת

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די נמאס
    28/05/2017 22:27
    בניברקר
  1. מעל 80% מהכתבות שלכם עוסק בה”פלג” האם משעמם לכם כל כך?

  2. לא יודעים כבר לדבר אמת
    29/05/2017 19:07
    ah
  3. הם לא יודעים לדבר אמת, זה העונש הכי גדול של העצניקים