הפתעה: בנימין נתניהו החליט למנות את איוב קרא לשר תקשורת קבוע

לאחר שבהוראת בג"ץ נאלץ לוותר על תיק התקשורת, והעמיד בראשו את צחי הנגבי כמינוי זמני - בחר נתניהו באיוב קרא לתפקיד השר • מינויו של קרא יובא היום לאישור בישיבת הממשלה, עם תום תקופת כהונתו הזמנית של צחי הנגבי
אריה ריבקינד
ג' סיון התשע"ז / 28.05.2017 08:38

הפתעה בממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את השר איוב קרא לתפקיד שר התקשורת. המינוי יובא הבוקר (ראשון) לאישור הממשלה.

המועמד המוביל לתפקיד היה שר התיירות יריב לוין, הנחשב מקורב מאוד לראש הממשלה, אך בסופו של דבר, בהודעה שהוציאה לשכתו של נתניהו נמסר כי דווקא השר קרא נבחר לתפקיד.

הנגבי מונה לתפקיד שר התקשורת באופן זמני לפני כשלושה חודשים, לאחר עתירות לבג”ץ, שטענו כי העובדה שנתניהו מחזיק בתיק מהווה ניגוד עניינים.

ראש הממשלה עצמו היה רוצה להחזיק בעצמו במשרד התקשורת, אך הבין שקיים חשש לניגוד עניינים על רקע החקירות בתיקי 1000 ו-2000, שבהן מעורבים אנשי עסקים מתחום התקשורת, דוגמת נוני מוזס, מו”ל ידיעות אחרונות. זאת לאור חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שכבר הורה לנתניהו שלא להחזיק בתפקיד הזה.

כבר ביום ראשון שעבר הסתיימה תקופת הכהונה הזמנית של השר צחי הנגבי בתפקיד, אך נתניהו הודיע כי בשל ביקור הנשיא האמריקני ידחה בכמה ימים את ההחלטה למנות שר קבוע למשרד.

“ראש הממשלה נתניהו עסוק בהכנות לביקור הנשיא טראמפ, ולכן יקבל את ההחלטה בנוגע למינוי שר התקשורת עד יום ראשון הבא”, נמסר בהודעה במוצאי השבת שעברה. “החלטה זו של ראש הממשלה התקבלה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה”.

ח”כ נחמן שי מהמחנה הציוני הגיב למינויו של איוב קרא לשר התקשורת: “נתניהו מתחמק שוב ושוב מהנחיית בג”צ למנות שר תקשורת במשרה מלאה מתוך מחוייבות אמתית ומלאה לענייני התקשורת במדינת ישראל. נתניהו נשאר שר התקשורת וכל היתר הוא מסך עשן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    28/05/2017 09:49
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. פודל של ביבי !!!