ביום שני בבוקר: אריה ויפה דרעי ייחקרו בשני חדרים נפרדים

שר הפנים ורעייתו צפויים להיחקר ביחידת להב 433 ביום שני בבוקר על ידי חוקרים שונים - זאת לאחר שהיועץ מנדלבליט אישר את צורת החקירה הזו, על מנת למצוא בקיעים בגרסאות שהשניים ימסרו • יו"ר ש"ס ורעייתו חשודים בעבירות שחיתות שונות הנוגעות לענייני נדל"ן פנים-משפחתיים
חיים טוויל
ג' סיון התשע"ז / 27.05.2017 21:47

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה צפויים להיחקר ביום שני בבוקר במתקני היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בחשד לעבירות שחיתות.

לפי דיווח בחדשות 2, דרעי צפוי להיחקר במקום במקביל לרעייתו יפה, בשני חדרים נפרדים – זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, אישר לחקור אותם באופן זה.

הסיבה: לא היה מנוס מלחקור את בני הזוג במקביל, באותה העת, על ידי חוקרים נפרדים – זאת על מנת למצוא בקיעים בגרסאות שהשניים ימסרו.

המוקד המרכזי בחקירה הוא עסקאות נדל”ן פנים-משפחתיות של דרעי, כשהחשד הוא העברה בלתי חוקית של בניין בן 5 דירות בקריית שאול מדרעי לאחיו, עו”ד שלמה דרעי.

לפי הדיווח, בפרשה הזו נחקר גם עניינה של בניית הווילה בספסופה, שקיימת טענה שנבנתה ב”כסף שחור”.

בנוסף, מערבת הפרשה גם חיקור דין שהתקיים בגרמניה של המיליארדר ג’יימס שלאף, שהעביר לכאורה כספים לאחיו של דרעי.

כפי שדווח בחרדים10, בחודש מרץ לפנישנה התיר היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, לפרסם כי באישורו “נפתחה בדיקה בעניינים הקשורים לשר דרעי”.

כחודש לאחר מכן, בתום ישיבה בהשתתפות מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן וראש האגף לחקירות ומודיעין ניצב מני יצחקי, הוחלט על פתיחת חקירה פלילית נגד דרעי – וזו נמשכת מאז בחשאי, בשיתוף עם רשות המסים.

פרטי החקירה חוסים תחת צווי איסור פרסום, אך ממה שכבר ידוע עולה כי החקירה קשורה ככל הנראה לעניינים כספיים הנוגעים לתקופת כהונתו של דרעי כאיש ציבור, ולעסקאות נדל”ן שביצע עם אחיו, עו”ד שלמה (מומו) דרעי.

לפי דיווח בישראל היום, בחודשים האחרונים נבדקו בין השאר חשבונות הבנק של דרעי ושל אחיו, ונגבו עדויות מבני משפחה ומגורמים הקשורים בעסקי הנדל”ן של המשפחה.

עוד נאמר בדיווח, כי  בשבועות האחרונים הגיעה החקירה לישורת האחרונה, לאחר שהחוקרים השלימו את איסוף התשתית הראייתית נגד דרעי – וכעת בכוונתם לעמת את השר ורעייתו עם החומר שנאסף.

יועץ התקשורת של דרעי, ברק סרי, מסר בשבוע שעבר ל’ישראל היום’, בתגובה לזימונו לחקירה: “שר הפנים אמר מהרגע הראשון כי הוא ישתף פעולה באופן מלא ויענה על כל שאלה שיישאל. השר דרעי סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה בצורה אחראית וראויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    28/05/2017 05:56
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. עני מסכן !!!