סקר • ליצמן שותה לדרעי מנדטים: ש”ס – 4 בלבד, יהדות התורה – 9

בסקר מנדטים שערך פרופ' אבי דגני מגיאוקרטוגרפיה: כחלון, הרצוג ודרעי מתרסקים, יהדות התורה ומרצ ממריאים • חלקם הגדול של הנודדים ליהדות התורה מגיע כתוצאה מאכזבה מש"ס • סקר 'מעריב' בעקבות ביקור טראמפ: 78% מהציבור סבור שאין סיכוי להגיע להסכם
נחמן גור
א' סיון התשע"ז / 26.05.2017 14:24

רשימת הליכוד חוזרת להוביל עם 26 מושבים לעומת יש עתיד שנמצאת בפער קטן מאחוריה עם 24 מושבים. כך עולה סקר שערך פרופ’ אבי דגני מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, שפורסם באתר news1.

עם זאת, בסיס התומכים של הליכוד יציב יותר: 63% השיבו כי הם בטוחים שיצביעו לבנימין נתניהו, בעוד ליאיר לפיד רק 45% בטוחים כי יצביעו עבורו.

המפלגה השלישית בגודלה, על-פי הסקר, תהיה הרשימה המשותפת, שנותרת יציבה עם 13 מושבים.

המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג והבית היהודי בראשות נפתלי בנט מקבלות 11 מנדטים כל אחת.

לפי הסקר, יהדות התורה רושמת זינוק – ומקבלת 9 מנדטים. בדיקה מגלה, כי הציבור שבע רצון מהעומד בראשה – שר הבריאות יעקב ליצמן. 85% מהתומכים במפלגה החרדית הם אומנם חרדים, אך יתר ה-15% שייכים ברובם לשכבות החלשות. חלקם הגדול מגיע כתוצאה מאכזבה מש”ס הנתפשת כפחות חברתית ופחות דתית.

בסקר הנוכחי מידרדרת מפלגת ש”ס בראשות אריה דרעי ל-4 מנדטים בלבד.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ממשיכה בתנודתיות ומקבלת 8 מושבים. גם מרצ בראשות זהבה גלאון רושמת עלייה יפה עם 8 משובים.

מי לא מצליח להמריא הוא שר האוצר משה כחלון, שמפלגתו כולנו יורדת מ-10 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-6 מנדטים בלבד.

רק 17% מהציבור הישראלי חושב שיש  פרטנר

בתוך  כך, מסקר שנערך השבוע עבור ‘מעריב־סופהשבוע’ על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, עולה כי רוב הציבור בישראל מפוכח, לא נותן להבטחות של המנהיגים לסחרר את ראשו, ולא מאמין כי ביקור טראמפ באזור יביא לתחילת משא ומתן מדיני “של ממש” בין שני הצדדים.

רק 37% ממשתתפי הסקר השיבו כי לדעתם כעת יינתן האות לכך. הישראלים מצד שמאל של המפה הפוליטית הם הפסימיים ביותר: 65% מהם סבורים שה’תהליך’ לא ייצא לפועל.

כאשר נשאלו לגבי הסיכוי להגיע להסכם שלום – 78% מהציבור מעריך שלא נראה בקרוב את נתניהו ואבו מאזן חותמים על מסמך הבנות, לעומת 18% שסבורים כי יש סיכוי לתרחיש כזה. במקרה זה הימנים הם המפוכחים ביותר: 82% לא מאמינים שהסכם כזה ייחתם.

על השאלה “האם למדינת ישראל יש או אין פרטנר לשלום בצד הפלסטיני?” – רק 17% מהציבור הישראלי חושבים כך, לעומת 64% שהצהירו כי אין פרטנר לשלום ברמאללה. מעניין לראות ששליש מתומכי השמאל שותפים לעמדה הזו.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שס תמחק לצערי
    29/05/2017 05:35
    אבי
  1. אין מנוס אלא להחליף את אריה דרעי באלי ישי ובחרתי שס תמיד