העירייה עצרה הפצת הספר שביזה את המקובל; הכיתוב הפוגעני ישונה

אחרי הסערה: עיריית ירושלים עצרה הפצת הספר בו הודפס צילום של הגר"י עדס עם הכיתוב המזעזע: "איש זקן בחדר הסעודה האחרונה" • גורמים בעירייה: "התמונות והכיתובים לא נקבעו על ידינו, אלא בידי עורכי התערוכה והצילומים • גם יוזמי התערוכה הודיעו על שינוי מיידי בכיתוב הפוגעני"
אריה ריבקינד
א' סיון התשע"ז / 26.05.2017 11:49

עיריית ירושלים הודיעה הבוקר (שישי) על הפסקת הפצת הספר ‘בשערייך ירושלים – 50 שנים לאיחוד העיר’,  בו הופיע כיתוב פוגעני על המקובל הגאון רבי יעקב עדס.

גורמים בעירייה מסרו לחרדים10: “מדובר בספר שמציג צילומים אחדים מתוך תערוכה בינלאומית הכוללת מאות צילומים, שפורסמה בכל העולם ובין היתר מוצגת בימים אלה בגבעת התחמושת ובשיתוף קק״ל.

“התמונות והכיתובים לא נקבעו בידי העירייה, אלא בידי עורכי התערוכה והצילומים.

“בעקבות התקלה בכיתוב התמונה הספציפית, הודיעה העירייה על הפסקת הפצת הספר, תוך שינוי הכיתוב המוטעה והלא מכובד.

“גם יוזמי התערוכה הודיעו על שינוי מיידי של הכיתוב הפוגעני”.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, המקובל  הגאון רבי יעקב עדס הוצג מצולם בספר, שחולק לחברי מועצת העיר ולגורמים נוספים כמתנה חגיגית לאירועי שחרור ירושלים – כשמתחתיו מופיע הכיתוב: “איש זקן בחדר הסעודה האחרונה”.

הגר”י עדס נחשב לאחד הלוחמים הגדולים בטומאת הנוצרים בירושלים.

סמלה של העירייה מופיע על הספר, ובפתחו מתנוססת ברכתו של ראש העיר ניר ברקת. גורמים נוספים החתומים על הספר הם עמותת גבעת התחמושת, קרן קיימת לישראל, משרד החוץ ומשרד התיירות.

“מדובר פשוט בביזיון”, אמר לחרדים10 חבר מועצת העיר אריה קינג, מרשימת ‘ירושלים מאוחדת’. “להדפיס תמונה של הגאון רבי יעקב עדס עם כיתוב כי הוא נמצא בחדר ‘הסעודה האחרונה’ הנוצרי – זו היא השפלה ובושה”.

“הרב עדס אינו זקן”, אומר קינג, “שנית הוא לא נמצא בחדר ‘הסעודה האחרונה’ אלא בקבר דוד, ולבסוף הצבת תמונתו של רב בסדר גודל כזה בקונטקסט הזה זו בושה.

“כולם מכירים את הרב, ותמונה שלו כביכול במקום של נצרות, מקום שהוא קדוש לנוצרים, שהרב לעולם לא היה נכנס אליו – כואבת וחצופה”, אומר קינג.

כאמור, בעקבות הסערה, העירייה תחדל מהפצת הספר במתכונת זו,  וכיתוב הפוגעני יתוקן גם בתערוכה בה מוצגת התמונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עיריית ירושלים ממשיכה לחלק את הספר
    01/06/2017 04:40
    איתמר
  1. הספר מעורר המחלוקת, חולק לחברי הכנסת ביום שני השבוע.