בגלל מסמכים מסווגים: מאולמרט נשללו חופשות, ביקורים וטלפונים

לאחר שעורך דינו נתפס בתום ביקור אצל ראש הממשלה לשעבר, כשהוא מוציא מסמכים מסווגים - בשירות בתי הסוהר החליטו להפעיל סנקציות נגד אולמרט • נשללו ממנו חופשות, ביקורים ושיחות טלפון
חיים טוויל
כ"ה אייר התשע"ז / 20.05.2017 22:16

בשירות בתי הסוהר הוחלט היום (שבת) לשלול מראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט חופשות מהכלא, ביקורים, ושימוש בטלפון ציבורי – עד להודעה חדשה.

הסנקציות החמורות מגיעות בעקבות חשיפת חדשות 2 אתמול, לפיה ברשותו של עורך הדין חנינה ברנדס, פרקליטו של אולמרט, נתפסו חומרים החשודים כמסווגים.

ממערכת הביטחון נמסר כי בימים הקרובים יבדקו את כל החומר שנתפס: האם מדובר רק בדברים שאולמרט כתב ובתוכם גם דברים מסווגים, או שיש לראש הממשלה לשעבר מסמכים מסווגים שהוא מחזיק בתא הכלא או בביתו.

לפי הדיווח בחדשות 2, ביציאה מבית הכלא ביום חמישי האחרון נתפס עורך הדין עם המסמכים.

אולמרט ביקש בעבר אישור מיוחד לכתוב את הספר שלו באמצעות מחשב, אך סורב. הוא עושה זאת בכתב יד, וכתב כבר יותר מ-1,000 עמודים. הוא עובד בכפוף ובצמוד לצנזורה.

מפרקליטיו של אולמרט נמסר בתגובה: “ראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט אינו זקוק לגושפנקא כלשהי באשר לזיקתו ואחריותו בנושאים הקשורים בביטחונה הלאומי של ישראל. מעולם לא דלף ממנו דבר רגיש בנושאי ביטחון ומודיעין שעלול היה לגרום נזק למדינת ישראל.

“במהלך שהותו בבית הכלא כתב מר אולמרט ספר אוטוביוגרפי העוסק בתולדות חייו ופעילותו בנושאים חברתיים, כלכליים ובנושאי ביטחון גורליים.

“ספר זה הועבר במלואו לצנזורה לפני למעלה מחודשיים ולאיש, בוודאי לא למר אולמרט, יש כוונה לפרסם אותו מבלי לקבל את אישור הצנזורה. מעבר לספר לא הוצא על ידי מר אולמרט כל חומר מסווג אחר, לא הועבר על ידו ולא פורסם על ידו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתאר לעצמי שנענש על שלא גנב מספיק שאפשר יהיה להתחלק עם עוד הרבה
    21/05/2017 10:19
    HAMEDINAI
  1. ככה זה אצלנו בישראל, אם מישהו בכלא, סה לא סתם ככהת ברוב המקרים בגלל שגנב פה ושם קצת כסף. כי אם היה גונב המון, הוא לא היה בכלא.