גפני על הקריסה בל”ג בעומר: נראים מדינת עולם שלישית. חייב להיפסק

השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני דרשו מנתניהו להקים צוות מיוחד שיקבע ניהול ותקצוב ארוך טווח של אתר ציון הרשב"י • השר משה כחלון יעמוד בראש צוות שרים לתכנון ותקצוב אירועי ל"ג בעומר במירון • גפני: "מדינה שמזניחה את אתר התיירות השני בגודלו בישראל"
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשע"ז / 14.05.2017 15:04

במהלך ישיבת ראשי המפלגות שהתקיימה היום (ראשון) דרשו שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני מראש הממשלה בנימין נתניהו להקים צוות מיוחד שיקבע ניהול ותקצוב ארוך טווח של אתר ציון הרשב”י ביישוב מירון.

בעקבות הדרישה, ובתיאום עם ראשי הקואליציה, סוכם עם נתניהו כי שר האוצר משה כחלון יקים צוות שרים לתכנון מערכתי לאירועי לג בעומר במירון.

בישיבה הוחלט כי הצוות ידון לעומק ויגבש דרכים לתכנון ותקצוב של מתחם מירון, דרכי הגישה להר, אמצעי תחבורה ותנועה כמו גם צרכי רבבות העולים למירון בכל שנה לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי.

ח”כ משה גפני אמר: “אנחנו נראים מדינת עולם שלישית שמזניחה את אתר התיירות השני בגודלו בישראל. כל שנה צריכים לבקש כמו עניים בפתח תקציב של כמה מיליונים נקודתית”.

גפני היה נחרץ: “הדבר הזה חייב להיפסק!”.

שר הבריאות יעקב ליצמן: “אני מברך על הקמת הוועדה לניהול מתחם הר מירון, כדי שרבבות העולים למקום הקדוש הזה, יקבלו מענה ראוי ומיטבי. על הממשלה לפעול לשינוי תפעול מבצע אירועי לג בעומר ולדאוג שהמקום ינוהל בהיערכות נכונה, כפי שנדרש ממבצע הגדול ביותר שקורה מדי שנה מחדש”.

כפי שדווח בחרדים10, עשרות אלפי איש ששהו במהלך הלילה על הר מירון, לרגל הילולת הרשב”י בל”ג בעומר, נאלצו להמתין בחניונים במשך שעות לאוטובוסים או שאטלים כדי לחזור לביתם, זאת משום שאוטובוסים בכמות מספקת בוששו מלהגיע.

במקביל, נוצרו פקקי תנועה כבדים, ושיירות של אוטובוסים מצאו עצמם עומדים בפקק בלתי נגמר, מאז שעות לפנות בוקר.

כתוצאה מכך, אלפי איש שירדו מהאוטובוסים החלו לצעוד ברגל בשולי הכבישים מספר רב של קילומטרים בעליות למירון.

בחניונים נוצרה מהומה כאשר אלפים התנפלו על כל אוטובוס שהגיע, מה שאילץ את המשטרה להתערב.

פרשים של המשטרה ניסו להשליט סדר בכאוס שנוצר, ובחלק מהמקרים כמעט רמסו את הממתינים, לדברי נוכחים במקום.

גם בשעת בוקר מאוחרת יותר נרשם מחסור באוטובוסים על מנת להחזיר את החוגגים ממירון לחניונים, עם כי לחצי התנועה באזור הוקלו.

גורמים במערך התחבורה אמרו לחרדים10, כי הקריסה החלה בשל מחסור באוטובוסים, שגרם לעיכובים של דקות מרובות. לדבריהם, כאשר חלק מהאוטובוסים הגיע החלה התנפלות עליהם שגבלה בסיכון חיים ממשי של נשים וילדים, ולכן נכנסו כוחות משטרה על מנת לסייע ולמנוע פגיעה בנפש.

צפו: המהומה והקריסה • צילום: צחי רז – חדשות 24

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואתה גפני לא מעביר חוקים של מדינות עולם שלישי ?
    15/05/2017 14:38
    אזרח
  1. בוכה בוכה ומעביר חוק הזוי. כחלון מצליח לכופף אותך ולא פעם אחת. לא רק שהוא מכופף אותך הוא גם מפנה אליך את האשמה ברגע שלא מסתדר לו.

  2. משה
    15/05/2017 15:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. עולם שלישי מתקדמים לעומת זה , זה נראה יותר כמו אירן