דקר למוות ב7 דקירות סכין את חנה: אישום נגד המחבל מהרכבת הקלה

"סכין מטבח בעלת להב רחב ובאורך 18.5 ס"מ": פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד המחבל ג'מיל תמימי, בן 57 מראס אל עמוד, בגין רצח בכוונה תחילה ברכבת הקלה של חנה בלדון ז"ל, אזרחית בריטית בת 20
חיים טוויל
ט"ו אייר התשע"ז / 11.05.2017 10:15

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו”ד שגיב עוזרי, הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד המחבל ג’מיל תמימי בן 57 תושב ראס אל עמוד, בגין רצח בכוונה תחילה.

על פי כתב האישום, באמצע חודש אפריל רכש הנאשם סכין מטבח בעלת להב רחב ובאורך 18.5 ס”מ.

הנאשם התקשר לבניו, תייסיר ועומר, שוחח עם כל אחד מהם בנפרד, וביקש מהם להתארח בביתם, אולם נענה בשלילה ובאמירה שיחזור לבית החולים כפר שאול, ממנו השתחרר יום קודם לכן.

“משכך, ומשחמתו בערה בו, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לדקור למוות אדם באמצעות הסכין. הנאשם החליט לעלות לנסיעה על הרכבת הקלה בירושלים, ושם להוציא לפועל את החלטתו”, נכתב בכתב האישום.

“הנאשם דקר למוות ב-7 דקירות סכין את חנה בלדון ז”ל, אזרחית בריטית בת 20, אשר נסעה ברכבת, אותה זיהה כקורבן חלש ואשר לא יהיה בכוחה להתנגד למעשיו.

“הנאשם לא חדל ממעשיו אלא רק לאחר שמי מיושבי הרכבת השתלט עליו, הפילו ארצה והסכין הועפה מידו”.

שוטר, שהיה על הרכבת הקלה עם משפחתו בזמן שהתרחש פיגוע הדקירה, תיאר את רגע מעצרו של המחבל: “נסעתי ברכבת הקלה עם בני משפחתי. במהלך הנסיעה שמעתי צעקות ‘פיגוע, פיגוע’. פתחתי מהר את בלם היד. לאחר מכן רצתי למקום הפיגוע, הסתערתי על המחבל והשתלטנו עליו”.

חנה בלדון פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה וכשהיא סובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון, אולם למרבה הצער לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותה.

בלדון הגיעה לאוניברסיטה העברית בסוף חודש ינואר במסגרת חילופי סטודנטים מאוניברסיטת ברמינגהם. היא למדה תנ”ך וארכיאולוגיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות