החלטה דרמטית: הסעות התלמידים יוקצו למירון • כץ למוזס: זה בזכותך

ברגע האחרון: בעקבות המחסור באוטובוסים לאירועי ל"ג בעומר במירון, החליטה מנכ"לית משרד התחבורה להקצות את הסעות התלמידים לטובת ההילולה במירון • "לא נותרה ברירה, חייבים למנוע כאוס וסיכון בטיחותי ממשי של עשרות אלפים" • שר התחבורה למוזס: "בזכות פעילותך לשם שמים במשך שנים רבות"
אריה ריבקינד
י"ד אייר התשע"ז / 09.05.2017 21:08

מנכ”לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, החליטה היום (שלישי) לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרדה שלא לשנות את התוכנית המקורית להקצות את הסעות התלמידים בתחבורה הציבורית לטובת אירועי ל”ג בעומר במירון, על אף החלטת משרד החינוך לדחות את חופשת התלמידים.

זאת, במטרה למנוע סיכון למאות אלפי המשתתפים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי.

החלטת טרנר-אייל התקבלה גם בשל העובדה כי המשטרה הודיעה למשרד התחבורה, כי הארכת שעות הפעילות של קווי התחבורה הציבורית הפועלים למירון אינה ניתנת לביצוע בהיבט המבצעי.

בעקבות הערכת מצב שהתקיימה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית התברר, כי השנה צפוי גידול משמעותי במספר המשתתפים באירועי ל”ג בעומר במירון והתחזית היא כי השנה יחול גידול של 10% עד 20%, לעומת השנה הקודמת. לכן הוחלט להמשיך בהערכות כפי שנקבע בתוכנית המקורית של הרשות.

קרן טרנר-אייל ציינה כי למשרד התחבורה לא נותרה ברירה אלא לבטל את הסעות התלמידים, במטרה למנוע סיכון בטיחותי ממשי של עשרות אלפי משתתפי החגיגות במירון שהיו עלולים להיפגע מהעומסים הצפויים בקווי האוטובוסים למירון.

יצוין כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית החלה להיערך למבצע ההיסעים הענק למירון עוד לפני כחצי שנה. במסגרת זאת, גויסו ליום ל”ג בעומר כל הסעות התלמידים בתחבורה הציבורית שכן ביום זה כבכל שנה אמורים התלמידים להיות בחופשה.

במשרד התחבורה אומרים: ”החלטת משרד החינוך לדחות את חופשת החג מיום ראשון  – ל”ג בעומר – ליום שני התקבלה בהפתעה ועלולה לגרום לכאוס תחבורתי ולסיכון מיותר לאלפי המשתתפים שיישארו ללא הסעות.

“לכן הוחלט להיצמד לתוכנית המקורית של הרשות הארצית הכוללת שימוש בהסעות תלמידים המופעלות על ידי חברות אגד ודן”.

קווי התלמידים הם קווים הפועלים במסגרת מערך התחבורה הציבורית. מסלול נסיעתם עובר בקרבת בתי ספר ומוסדות חינוך בשעות הבוקר ואחה”צ ומשרת תלמידים תמורת דמי נסיעה.

נציג משרד התחבורה למגזר החרדי הרב שלמה רוזנשטיין אמר ב’קול ברמה’: “החלטת מנכ”לית משרד התחבורה, פותרת חלק מהבעיה – בעיקר של השאטלים”.

השר ישראל כץ אמר לח״כ מנחם מוזס: “בזכות פעילותך לשם שמים למען מירון במשך שנים רבות,  ומאבקך למען עולי מירון גם בשנה זו,  נמצא הפתרון הצודק והנכון. שתזכה למצוות ופעילות לשם שמים עוד שנים רבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכר שיחה נאה
    10/05/2017 12:52
    איציק
  1. כץ רוקם ברית עתידית???