ליברמן: “לא מחפש תירוצים לריב”, אבל הגשנו חוק ל’תחבורה בשבת’

יו"ר ישראל ביתנו ממשיך ליזום הצעות חוק נגד השבת: לפי הצעה שהעלו שניים מחברי מפלגתו, הרשויות המקומיות יקבעו לפי סקר על בסיס שכונתי - אם להפעיל בהן תחבורה ציבורית בשבת • "חייבים לגלות סובלנות, איש באמונתו יחיה"
אריה ריבקינד
י"ב אייר התשע"ז / 08.05.2017 15:26

חברי הכנסת עודד פורר ויוליה מילנובסקי  ממפלגת ‘ישראל ביתנו’ הניחו היום (שני) על שולחן הכנסת הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

על פי ההצעה, רשויות מקומיות יהיו רשאיות להפעיל בשבת קווי תחבורה ציבורית בתחומיהן, והחלטותיהן יהיו “בהתאם למסקנות מסקר תושבים שייערך על פי חלוקתם לשכונות”.

הצעת החוק קובעת עוד, כי התשלום עבור נסיעות בשבת בהסעות ציבוריות יתבצע באמצעות כרטיס מגנטי בלבד.

בישיבת הסיעה היום אמר ליברמן כי דרישת החרדים לבטל את החלטת בג”ץ המתירה את פתיחת העסקים בתל אביב בשבת, בכך שיועברו סמכויות לבטל חוקי עזר לשר הפנים,  היא “צעד מיותר לגמרי”.

לדבריו, “בתל אביב התפתח סטטוס קוו במשך שנים רבות. אין שום סיבה שהשלטון המרכזי יכנס לנעליו של שלטון מקומי. השלטון המקומי מכיר את האוכלוסיה שלו ואת המורכבות. בחיפה למשל יש תחבורה ציבורית בשבת ואף אחד לא מציע לבטל את זה. וגם הפוך – אם מישהו יציע חוק לחייב פתיחת חנויות בבני ברק בשבת – אני הראשון שאתנגד לכך”.

ליברמן הוסיף: “חייבים לגלות סובלנות, איש באמונתו יחיה. נשתדל לבטא את דעתנו בצורה ברורה, אנחנו לא מחפשים תירוצים לריב, אבל גם לא נוותר”.

מיקי גיצין, מנכ”ל תנועת ‘ישראל חופשית’ אמר בתגובה: “אנחנו מברכים את השר ליברמן וישראל ביתנו על היוזמה המתבקשת כל כך והחברתית מהמעלה הראשונה, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

“במשך שנים אנו מציעים את מתווה קביעת אופי השבת ברמה המקומית ולפי רצון התושבים, שאמנם לא יהפוך את השבת ליום חול, אבל כן ייתן מענה מאוזן לצרכיהם של ציבורים שלמים בחברה הישראלית. נכון עשו בישראל ביתנו שהתבססו על מודל צודק ונכון זה, שכן אי אפשר לדבר על תחבורה מקיימת או על צדק חברתי ללא הפעלה של תחבורה שבעה ימים בשבוע”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סר צבואו של דונה פרטה
    08/05/2017 18:03
    רשע מרשוע זה
  1. צר צורר דוד המלך היה מטריד אותו נבלה שקרן רק סכסוך על הלב שלך ממורר לטיפשות תעוף

  2. תרגיל של דרעי
    08/05/2017 20:12
    אויניי
  3. עוד תרגיל של אריה דרעי להסיח דעת מחילולי השבת בתל אביב