שקד חשפה: “אני במו”מ לכלול את ישראל בתכנית הפטור מהויזה”

שרת המשפטים בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק: "ישראל לא תהיה שק החבטות של האו"ם יותר" • "אנחנו יכולים לראות את השינוי עם ניקי היילי, שגרירת ארה"ב. אלו הן החדשות הטובות ביותר שבאו ממבנה הזה מזה שנים רבות" • "אני חושבת שממשל טראמפ ימשיך להפתיע אותנו לטובה"
שרי רוט
י"א אייר התשע"ז / 07.05.2017 19:59

שרת המשפטים איילת שקד נאמה הערב (ראשון, שעון ישראל) בוועידה שעורך הג’רוזלם פוסט בניו יורק, וחשפה כי ישראל מקיימת מגעים עם ממשל טראמפ במטרה לצרף את ישראל למדינות שאזרחיהן לא נדרשים להצטייד בוויזה, כדי להיכנס לשערי ארצות הברית.

”אעבוד בבירה האמריקנית על משהו חשוב מאוד לכל הישראלים”, אמרה שקד. ”אנו במגעים עם הממשל לכלול את ישראל בתכנית האמריקנית לוויתור על ויזה”.

שקד התייחסה בהרחבה לתחילת כהונתו של טראמפ וליחסיו עם ישראל: “אני חושבת שממשל טראמפ ימשיך להפתיע אותנו לטובה. ראשית,  לגבי פתרון שתי המדינות; שנית, הצעת המעבר של שגרירות ארצות הברית מתל-אביב לירושלים, עיר הבירה הנצחית של העם היהודי”.

השרה שקד אמרה כי הנשיא טראמפ לא צריך לעשות דבר כדי להעביר את השגרירות. ”בראשון ביוני, אם לא יחתום על ויתור, השגרירות תצטרך לעבור לירושלים בהתאם לחוק האמריקני”, הזכירה.

“ישראל אינה עוד שק החבטות של האו”ם יותר. במקום להסתכל על הרצח ההמוני בסוריה, מדינות מעדיפות לתקוף את ישראל, אפילו כשמדובר בשקרים גמורים. מדינות רבות לוקות במצפון ולעולם לא שופטות את מעשיהן – ובמקום מתרכזות בישראל”.

עוד הוסיפה השרה שקד: “אנו יכולים לראות את השינוי עם  ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באומות המאוחדות. אלו הן החדשות הטובות ביותר שבאו ממבנה הזה מזה שנים רבות. ישראלים מרגישים סוף סוף שיש מי שמוביל את המאבק בעד שמה של ישראל, מאבק לצדק ולמוסריות במקום שאינו נוהג כך.

”אנחנו מרגישים שקולנו סוף סוף יישמע באולמות האסיפה הכללית. השגרירה היילי נתנה לנו תקווה, ואנו מצפים לראותה ממשיכה בדרך אשר החלה”, אמרה שרת המשפטים.

מאוחר יותר השבוע תיפגש השרה עם התובע הכללי ושר המשפטים האמריקני.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות