‘המחבל הטרמפיסט’ שדקר חרדי: “תכננתי מראש, זו היתה נקמה”

עבדאללה מוחמד אחמד האדיה, תושב בית לחם כבן 30, נעצר לפני כשבועיים על ידי השב"כ בחשד שדקר חרדי בן 40 מביתר עלית לפני חודשיים, בפאתי בית ג'אלה • בוצע כנקמה על מותו של המחבל אסאמה עסאס, קרוב משפחתו • המחבל: מקום הפיגוע נבחר בשל היותו מוקד משיכה ליהודים
חיים טוויל
י"א אייר התשע"ז / 07.05.2017 13:42

עבדאללה מוחמד אחמד האדיה, תושב בית לחם כבן 30, נעצר לאחרונה על ידי השב”כ בחשד שביצע את פיגוע הדקירה לפני חודשיים בפאתי בית ג’אלה, בו נפצע תושב העיר החרדית ביתר עלית, באורח קל.

בחקירתו של האדיה בשב”כ התברר כי הפיגוע, אשר תוכנן בבוקר אותו היום, בוצע כנקמה על מותו של המחבל אסאמה עסאס, קרוב משפחתו של המחבל.

תושב ביתר, בן 40, שנפצע בפיגוע, תיקן את רכבו במוסך באזור בית ג’אלה, הסמוך לשטח שבשליטה ביטחונית מלאה של הרשות הפלסטינית (שטח A).

כאשר עזב את המוסך והסיע את המחבל שביקש טרמפ, הוא ניצל את ההזדמנות ודקר אותו ברכבו.

במהלך החקירה עלה, כי מקום הפיגוע נבחר בשל היותו מוקד משיכה ליהודים. “ידעתי שיהודים באים למוסך כדי לתקן רכבים”, סיפר המחבל.

לאחר הפיגוע נעצר המחבל על-ידי כוחות הביטחון הפלסטינים, ולאחר שחרורו נעצר לפני כשבועיים – ב-18 לאפריל, לחקירה על-ידי שב”כ וצה”ל.

בימים הקרובים יוגש כנגד המחבל כתב אישום בבית המשפט הצבאי.

כפי שדווח בחרדים10, החרדי נדקר בפלג גופו העליון, בכביש ליד מחסום המנהרות. הוא הגיע אל המחסום וטען כי נדקר על ידי ערבי שנמלט מהמקום.

קרובי משפחתו של הפצוע סיפרו לחרדים10, כי הוא תיקן את רכבו במוסך בבעלות ערבים בוואלגה, לא הרחק מביתר עלית.

“כאשר סיים את התיקון ברכבו ניגש אליו ערבי וביקש טרמפ קצר. הפצוע, שחשב כי מדובר בפועל מהמוסך, העלה אותו אל רכבו – ויצא לדרך. כאשר הערבי ירד מהרכב ליד המחסום, הוא שלף סכין, דקר אותו בידו – ונמלט”.

הפצוע פונה לאחר טיפול של חובשי מד”א לבית החולים שערי צדק בירושלים – ושוחרר לביתו כעבור כמה שעות.

פאראמדיק מד”א אהרון אדלר וחובש רפואת חירום שלומי טדגי שטיפלו בפצוע – סיפרו אז: “כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 מתהלך כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה מדממת בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה לבית חולים במצב קל ויציב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות